נשיא יצרנית אנגרי בירדס חוזה את מות משחקי הקונסולה

פיטר וסטרבקה מאמין כי החדשנות במשחקים עברה לעולם המכשירים הניידים והרשתות החברתיות ■ לאור הצלחת Angry Birds, חברת Rovio הצליחה לגייס 42 מיליון דולר

משחק הסלולר Angry Birds הצליח להפוך מהר מאוד ממשחק קז'ואל למותג נרחב שיצא מגבולות הגיימינג, וכולל גם נרתיקים לטלפונים, בובות ובקרוב גם סרט קולנוע. יצרנית המשחק, Rovio, אמנם המירה לאחרונה את המשחק הסלולרי גם לגירסאות למחשב ולקונסולת פלייסטיישן 3 של סוני, אך נראה כי בחברה פחות מאמינים בכיוון הזה.

נשיא Rovio, פיטר וסטרבקה, מאמין כי החדשנות בתחום המשחקים עברה לעולם המכשירים הניידים והרשתות החברתיות, וכי המשחקים בקונסולות מתים. בראיון לאתר Games Beat, הוא ציין כי הסיבה לכך היא שחברות הגיימינג בשוק הסלולר הן חדשניות יותר, כיוון שקל ומהיר יותר לפתח תוכן חדש בעולם הסלולרי מאשר בעולם הקונסולות.

וסטרבקה מאמין כי משחקים בתחום הנייד כולו, כמו שוק הטאבלטים, ימשיכו לגדול על חשבון משחקי הקונוסולות.

וסטרבקה ביקר גם את המודל העסקי של שוק הקונסולות שבו חברות משחקים גובות 50 דולר עבור משחק, שקשה לעדכן אותו עם שדרוגים בהמשך. אך יש לזכור כי משחקים כאלה מספקים ליצרניות הכנסות גבוהות יותר מאשר משחקי סלולר שנמכרים תמורת כדולר או אף ניתנים להורדה בחינם.

מעבר לכך, מודל של מכירת משחקים בכ-50 דולר הגיוני יותר לחברות המשקיעות מיליוני דולרים ביצירת משחק עם עלילה וגרפיקה איכותיות. באשר למודל העסקי של משחקים במכשירים ניידים, וסטרבקה טוען כי אף אחד עדיין לא הצליח לפענח את המודל הראוי.

לאור הצלחת Angry Birds, חברת Rovio הצליחה לגייס באחרונה 42 מיליון דולר מקרן ההון סיכון אקסל ומשותפים נוספים. אחד המשקיעים, ניקולס זנסטרום, ממייסדי סקייפ וקאזה, אמר בראיון ל"פייננשל טיימס" כי אף שהחברה הוציאה 51 משחקים שלא זכו להצלחה גדולה לפני Angry Birds, היא מביאה איתה שינוי כיוון.

"קודם היא פיתחה משחקים לפי חוזה לאחרים, אבל במקרה הזה מדובר במשחק מעולה שתפס יחד עם הצלחת הסמטארפונים. משחקים הם הדבר שהכי משתמשים בו בסמארטפונים".

עוד טען זנסטרום כי Angry Birds הוא מותג שהולך להישאר ולא להיעלם במהירות. "אני חושב שלילדים רבים, מדובר במשחק מוכר יותר ממיקי מאוס", הוא סיכם.

בכך מתכתב זנסטרום עם דברים שאמר וסטרבקה באחרונה ל"גלובס", לפיהם Angry Birds תהיה מותג חזק יותר ממיקי מאוס.