אנליסטים: מחירי הגז הטבעי יעלו בעקבות האסון ביפן

כלכלני UBS: "הביקוש ל-LNG ביפן עשוי לעלות ב-12 מיליארד מטר מעוקבים לשנה אם 10 הכורים הגרעיניים במדינה ימשיכו להיות מושבתים"

מימדי האסון ביפן צפויים להשפיע באופן ניכר גם על שוק האנרגיה העולמי: מחירי הגז הטבעי עלו ברחבי העולם מאז פקדה את יפן רעידת האדמה הקטלנית שהובילה לפגיעה בכורי הגרעין במדינה. המחיר לגז הטבעי עלו על רקע הספקוציות כי אחרי רעידת האדמה, יפן תאלץ לרכוש כמות גדולה של דלק, מה שיגביר את הביקוש לגז טבעי.

"הסיכון המתמשך מפני הכורים הגרעיניים ביפן עלול גרום למצב שבו משלוחים גדולים של LNG ימצאו את דרכם ליפן ויקטינו את היצע הגז הטבעי בעולם", אמר אנליסט בברקליס קפיטל, קרי מדוק.

הביקוש ל LNG ביפן עשוי לעלות ב-12 מיליארד מטרים מעוקבים לשנה אם עשרת הכורים הגרעיניים במדינה ימשיכו להיות מושבתים, כך מעריכים כלכלני UBS. היצואנית הגדולה בעולם ל-LNG היא קטאר, שר האנרגיה של קטאר אמר היום כי המדינה מוכנה לספק ליפן כל כמות שתידרש.

בתוך כך, על רקע החששות הגלובליים מפני ההשפעות הכלכליות של רעידת האדמה והצונאימי ביפן, מפרסם בנק ההשקעות JP מורגן תחזית חדשה לגבי צמיחת כלכלת העולם ל-3.7% לחצי השנה הקרובה.

בבנק ההשקעות הדגישו כי אסון הטבע שפקד את יפן הצטרף לרשימת החששות לגבי צמיחת הכלכלה העולמית ובה עליית מחיר הנפט ועליית מחירי המזון.

ב-JP מורגן הקטינו גם את תחזית הצמיחה של ארה"ב לחצי השנה הקרובה ל-3% בהשוואה ל-4% בתחזית הקודמת.