יפן בלחץ: פנתה לארה"ב בבקשה לסייע בקירור הכורים

יפן נענתה להצעת 15 מדינות לסיוע ■ טרם התקבלה תגובה באשר להצעה ששיגרה ישראל ■ מוקדם יותר- הערכות לפיהן מוטות הדלק בכל שלושת הכורים הגרעיניים, הותכו

היום הרביעי לאסון הצונאמי ביפן והחשש מקטסטרופה רדיואקטיבית רק הולך וגובר. ארגון הבריאות העולמי העמיד בכוננות 40 מומחים לאסונות גרעין שממתינים להזמנת ממשלת יפן, כשמקביל פנו גורמים באי לארה"ב בבקשה לסייע בקירור הכורים בפוקושימה שנפגעו בעקבות הרעש העוצמתי.

בנוסף נענו היפנים להצעה של 15 מדינות לקבל סיוע, אך טרם התקבלה תגובה באשר להצעה ששיגרה ישראל. בינתיים הוחלט להחזיר לארץ את משפחות הדיפלומטים הישראלים בטוקיו בשל רעידות המשנה והבלאגן במדינה.

מוקדם יותר הערב התקבלו הערכות לפיהן מוטות הדלק בכל שלושת הכורים הגרעיניים שנפגעו בפוקושימה - הותכו.

התכת הכורים עליה מדווחים בכלי התקשורת, מגבירה את הסיכוי לפגיעה חמורה בליבת הכור שתגרום לאסון רדיואקטיבי קשה. רק הבוקר אירע פיצוץ נוסף בכור גרעיני אחר בפוקושימה- כור מספר 3.

ביפן ובכל העולם עוקבים בדאגה אחר משבר הכורים הגרעיניים. דובר הקבינט היפני הודיע היום שלא נגרם כל נזק לליבת הכור, אבל כשל במערכת הקירור של כור נוסף- מספר שתיים - מעלה את החשש מהתכת הליבה של הכור.

ובינתיים באזורי האסון ביפן הולכים ונחשפים ממדי ההרס עם ירידת מפלס המים. התושבים שבים בהדרגה לעיירות רק כדי למצוא את בתים הרוסים לחלוטין, ובניסיונות נואשים לאתר את קרוביהם הנעדרים.

ברחבי המדינה יש מחסור במוצרי מזון, מי שתייה ודלק. בעקבות התקלות בתחנות הכוח הגרעיניות מבצעות הרשויות הפסקות חשמל יזומות במטרה להקל על העומס.