היפנים בהיסטריה: מנקים מוצרי מזון וניקוי מהמדפים

דובר רשת קמעונאית ביפן: "ברגע שהחנויות נפתחות, המוצרים נחטפים. 'מנקים' את המדפים ממים, אורז ונייר טואלט" ■ חנויות בטוקיו הזמינו פי 10 מים מהרגיל

הרשת הקמעונאית הגדולה ביפן Seven & I מדווחת היום (ג') כי תושבי יפן מרוקנים את מדפי הסופרמארקט של הרשת Ito-Yokado שבבעלות Seven & I ורוכשים מוצרים בסיסיים כמו מים, אורז ובטריות ברגע שהסחורה מגיעה למדפים. "מערכת ההפצה עובדת כך שכל יום מגיעה סחורה חדשה לחנויות", אמר הירוטק הנמי, דובר Seven & I. "אבל ברגע שהחנויות נפתחות, המוצרים נחטפים".

עוד הוסיף הנמי כי "הצרכנים 'מנקים' את המדפים בסופרמרקטים וקונים מוצרים הכרחיים במיוחד נודלס בכוסות, מים, אורז, נייר טואלט ובטריות".

הצרכנים היפנים אוגרים את המצרכים ההכרחיים בעוד הסכנה מהדליפה הגרעינית מרחפת על ראשם. נזכיר כי כ-140 אלף תושבים שגרים במרחק של 20 עד 30 ק"מ מהכור בפוקושימה התבקשו על ידי הממשלה להישאר בביתם.

חנויות בטוקיו ובפרברי טוקיו הזמינו ב-13 וב-14 במארספי 10 מים מהרגיל. קמעונאיות המזון הזמינו באותם ימים פי 9 עוף לעומת הימים לפני רעידת האדמה ב-11 במארס.

Seven & I מחזיקה במותג סוון אילבן (7-Eleven) ורשת חנויות נוחיות. המניה נפלה למחיר הנמוך שלה ביותר מאז ספטמבר 2005. החברה הודיעה כי היא אינה פותחת 350 חנויות סוון אילבן ו-82 סופרמרקטים של הרשת יורק בנימארו (York Benimaru).