איתות מדאיג במשק: מדד מנהלי הרכש צנח ב-10.5 נקודות

המדד ירד ל-48 נקודות לאחר 6 חודשים של התרחבות ■ מדד מנהלי הרכש העולמי עלה לרמה של 57.8 נקודות, הרמה השנייה בגובהה שנמדדה אי-פעם

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש רשם בפברואר ירידה חדה של 10.5 נקודות לרמה של 48 נקודות, כאשר המדד מצביע לראשונה זה 6 חודשים על התכווצות בפעילות הכלכלית.

ירידה חדה במיוחד (16 נקודות) נרשמה ברכיב הביקושים המקומיים לרמה של 41.3 נקודות, כאשר רכיב התעסוקה שמר על יציבות ברמה גבוהה. יצוין כי הסקר של פברואר מצביע כמובן על הפעילות הכלכלית לפני רעש האדמה ביפן.

במקביל, מדד מנהלי הרכש העולמי עלה לרמה של 57.8 נקודות, הרמה השנייה בגובהה שנמדדה אי-פעם. המדד האמריקני עלה לרמה של 61.4 נקודות והגיע לרמתו הגבוהה ביותר ב-6 השנים האחרונות.

כלכלני בנק הפועלים מסרו כי "התפנית החדה במדד מנהלי הרכש בחודש פברואר מפתיעה במידה רבה, לאור נתוני הפעילות הטובים של מגזר התעשייה, ובכלל זה עלייה בייצור וביצוא התעשייתי".

הכלכלנים הוסיפו כי תוצאות הסקר הושפעו מהעלייה המתמשכת במחירי חומרי הגלם והאנרגיה. "יתכן שהירידה ברכיב הביקושים המקומיים משקפת אף היא את החשש מפגיעה בכושר הקנייה של הציבור", סיכמו.