ביהמ"ש גזר מאסר עולם על רוצחי הנערה שקד שלחוב

מאיר ז'נו וישראל גנון הורשעו כי ירו למוות בשלחוב ביולי 2003, במהלך ניסיון החיסול של שלום דומרני ■ על הנאשמים נגזר גם פיצוי כספי למשפחתה של שלחוב בסך 258 אלף שקל כל אחד

בית המשפט גוזר את דינם של רוצחי שקד שלחוב, מאיר ז'אנו וישראל גנון, והטיל על שניהם מאסר עולם ועוד 15 שנות מאסר, כמו גם תשלום פיצויים של 258 אלף שקל כל אחד למשפחתה של שלחוב - כך דווח בגלי צה"ל.

"קשה לשער מעשים חמורים מאלה שביצעו הנאשמים", נכתב בהחלטת השופטים, "הם קטפו באחת את חייה של שקד עת הייתה בת 16, כמו גם פגעו פגיעה חמורה בשניים אחרים שגם עמם לא היה להם כל ריב. ניסיון החיסול של שלום דומרני הסתיים בפגיעה במי שכל חטאם היה בכך שהיו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. הענישה צריכה להיות בהתאם".

בית המשפט העליון הרשיע בדצמבר האחרון את ז'אנו וגנון ברצח, והפך בכך את החלטת בית המשפט המחוזי, שזיכה אותם.

כזכור, שלחוב נפלה קורבן במסגרת ניסיון חיסול של איש העולם התחתון שלום דומרני, ונהרגה מפגיעת כדור שהייתה מכוונת אליו. ביולי 2003 הצטרפה שקד לנסיעה ברכבו של מכרה יניב רווח, שהועסק כנהג של אחד מארגוני הפשע באשקלון. כשעמדה המכונית באחד הרמזורים בעיר, עצר קטנוע ליד המכונית שבה ישבה שקד, וכשהתחלף הרמזור ירה אלמוני לתוך המכונית. שקד, שישבה ליד הנהג, נהרגה במקום.

"אנחנו כבר 7.5 שנים אחרי הרצח, ורק עכשו התהליך מסתיים ביום עצוב, למרות שהוא הסתיים בהצלחה יחסית כשבית המשפט גזר עונש ראוי", מספר אביה של שקד, אמיר. "מבחינתנו זה היה תהליך קשה, וזה היום הראשון שאני יכול קצת להרשות לעצמי לחשוב על מה קרה לנו, למשפחה, להתייחס לשקד ולכאב שלה ולהניח את הטירוף הזה שליווה אותנו תוך כדי המשפט".