השייטת השתלטה על ספינת נשק ליברית שיצאה מטורקיה

כוחות צה"ל השתלטו ללא נפגעים על ספינה שהובילה אמצעי לחימה מנמל טורקי לנמל אלכסנדריה במצרים, במרחק של כ-200 מייל מחופי ישראל

כוח של שייטת 13 השתלט היום (ג') בשעות הצהריים על ספינת נשק בשם "ויקטוריה", 200 מייל (360 ק"מ) מחופי ישראל, שיצאה מנמל מרסין בטורקיה לכיוון נמל אל עריש. ההשתלטות הסתיימה ללא התנגדות או נפגעים.

על הספינה נמצאות מכולות עם אמצעי לחימה רבים, היא נושאת דגל ליבריה ושייכת לחברת נסיעות גרמנית. מקור הנשק אינו מטורקיה, אלא הגיע ממקומות אחרים במכולות. הספינה עושה דרכה לחופי ישראל, כנראה שתעגון בנמל אשדוד בשעות הערב, ואז ייחשפו אמצעי הלחימה.

בצה"ל מעריכים כי אמצעי הלחימה היו מיועדים לארגוני הטרור אשר פועלים ברצועת עזה. בצה"ל הדגישו כי ככל הידוע, "טורקיה איננה קשורה לאירוע הזה בכל היבט שהוא". הרמטכ"ל בני גנץ עדכן את שר הביטחון אהוד ברק על הממצאים שנמצאו על גבי האונייה.

בישראל חושדים כי מפעילי הספינה תכננו לעגון בנמל אל עריש ולנצל את הכאוס במצרים כדי להעביר את הנשק הרב לרצועת עזה דרך המנהרות. צה"ל ומשרד החוץ העבירו הודעה אודות מעצר הספינה לרשויות גרמניה, ליבריה וגם צרפת - מפני שהחברה ההפעלה הינה צרפתית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום במהלך סיור בדרום "אמש אחר חצות אישרתי השתלטות של חיל הים על הספינה ויקטוריה, היה לנו יסוד מוצק שעל סיפונה ישנם אמצעי לחימה שנועדו לפגוע בישראל. על הספינה נמצאו אמצעי לחימה רבים שנועדו עבור כוחות טרור בלב עזה. ההשתלטות על הספינה נעשתה בלב ים על פי כל הכללים הבינ"ל. מקורם של הנשקים מאיראן שמנסה לחמש את הרצועה. איראן העבירה מכאן תחנת ממסר".