האסיאתים קונים את האג"ח שלנו: האוצר גייס 124 מ' ד'

האוצר גייס את הסכום באמצעות הנפקה פרטית לחברות ניהול נכסים מתאילנד ■ השקעה זו של המשקיעים בתאילנד מהווה השקעה ראשונה באג"ח הישראליות

משרד האוצר הצליח לגייס סכום של 124 מיליון דולר באמצעות הנפקה פרטית למשקעים בתאילנד: החשב הכללי של האוצר מודיע היום (ג') על הנפקה פרטית של אג"ח לחברות ניהול נכסים מתאילנד. החשב הכללי ביצע גם עסקת "החלף" (SWAP) אשר באמצעותה המירה הממשלה את ההתחייבות מדולרים לשקלים. החתם בהנפקה היה הבנק הבריטי ברקליס קפיטל, המכהן שעושה שוק ראשי באג"ח ממשלתיות.

ממשרד האוצר נמסר כי הנפקת האג"ח ועסקת ה"החלף" אפשרו לממשלה להשיג עלות גיוס נמוכה. "עלות המימון לממשלה בשקלים לאחר עסקת "החלף" (SWAP) הייתה נמוכה ב-0.56% מתשואת אג"ח ממשלתי בריבית שקלית קבועה לתקופה מקבילה", נמסר.

השקעה זו של המשקיעים בתאילנד מהווה השקעה ראשונה באג"ח הישראליות, באוצר מציינים כי חברות ניהול נכסים אלו מנהלות תיקי השקעות גדולים והן נתפסות בשווקים הגלובליים כמשקיעים אסטטרטגיים מתוחכמים.

"ההנפקה מהווה מימוש תוכנית העבודה של משרד האוצר לשדרוג היחסים הכלכליים בין המדינה לכלכלות המזרח הרחוק", אמר החשב הכללי שוקי אורן. עוד הוסיף אורן "אנו נמשיך לנצל הזדמנויות אטרקטיביות לביצוע עסקאות מימון כגון הנפקה זו ונמשיך למצות את כל את האפשרויות העומדות לרשותנו לצורך מימון יעיל של הגירעון".