סלקום שבה לפרסם בטלוויזיה: תעלה קמפיין בקשת

חברת הסלולר הסכימה לשלם גם עבור נקודות הרייטינג של הצפייה הנדחית ■ מקיימת מגעים גם עם ערוץ 10 ורשת לסיום הסכסוך המסחרי

לאחר כמעט חצי שנה של היעדרות מהמסך, סלקום חוזרת לפרסם בטלוויזיה. ל"גלובס" נודע כי לאחר משא-ומתן עם זכיינית ערוץ 2 קשת, שכלל בין היתר גם פגישות של בכירים מאי.די.בי עם מנכ"ל קשת אבי ניר, תחזור החברה מחר (ד') לפרסם בשידורי הזכיינית.

עוד נודע כי למרות הסירוב המוקדם, סלקום תשלם גם עבור הצפייה הנדחית, וכן הסכימה להעלאה של 3%-5% במחיר יחסית לשנה הקודמת. בשלב זה לא נסגר הסכם כלשהו עם ערוץ 10 או עם רשת.

יחד עם זאת, עם ערוץ 10 החלו מגעים ראשוניים, שמטרתם לסיים סוף-סוף את הסכסוך המסחרי הארוך הנמשך מזה למעלה משנה. נראה כי ערוץ 10 מצדו עושה רבות כדי לשדר רצון טוב, ולראיה - הנהלת החברה לקחה מסלקום בחזרה את המכשירים של העובדים שהחזירה לה לפני שבועות ספורים.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני כחודשיים סלקום גנזה קמפיין פרסום שצולם והיה ערוך ומוכן, על רקע אי-הסכמה לגבי התנאים המסחריים עם זכייניות הטלוויזיה.

3 הזכייניות - קשת, רשת וערוץ 10 - לא איפשרו לסלקום להעלות את הקמפיין, וזאת בשל התנגדותו של מי שכיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל השיווק של החברה, עדי כהן, לשלם עליו לפי שיטת התשלום החדשה הלוקחת בחשבון גם את נתוני הרייטינג של הצפייה הנדחית.

כהן היה נחוש בדעתו לשלם על הקמפיין על-פי השיטה הישנה, ולכן המיר את הקמפיין הטלוויזיוני בחלופה של קמפיין עיתונות ושילוט חוצות. על-פי ההערכות, היקף ההשקעה בהפקת הקמפיין הגנוז עמדה על כמיליון וחצי שקל.

העלות של הצפייה הנדחית

כידוע, מתחילת ינואר עברו הזכייניות לחייב את המפרסמים בחיוב הלוקח בחשבון גם את העיניים הצופות בצפייה הנדחית, זאת בהמשך להיערכות ודיונים של למעלה משנה שנעשו בוועדת המדרוג שאחראית על הפיפל מיטר. בוועדת המדרוג חברים גם אנשי איגוד השיווק.

בשיטה החדשה מתווספות נקודות ריטיינג נוספות מהצפייה הנדחית בתוך 24 שעות מתום ערב השידור. על-פי הנתונים, הדבר מייקר את הקמפיין בסדרי גודל של 1%-2% בכסף. בז'אנרים מסוימים, בעיקר בריאליטי, זה מוסיף בין 2 ל-3 נקודות רייטינג נוספות.

כידוע, סלקום הינה חלק מקבוצת אי.די.בי, שכוללת בנוסף מפרסמות גדולות אחרות במשק, כגון שופרסל, חוגלה-קימברלי ו-013 נטוויז'ן. בשנים האחרונות החלה הקבוצה למנף את כוחה באמצעות הסכם מסגרת כולל, המגדיר מצד אחד התחייבות כספית של הקבוצה מול הזכיינית, וממנה נגזרים הסכמים נפרדים לכל חברה וחברה.

שלא לייחוס אומרים מקורבים לחברה כי באי.די.בי לא גיבו את כהן במהלכים שהוביל נגד הזכייניות, ולחץ מצד אי.די.בי הוא שהביא לפתרון המשבר.

מסלקום נמסר היום (ג') בתגובה כי החברה איננה מתייחסת לעניינים מסחריים מעל גבי דפי העיתון.