מהדקים חגורות? היאנקיז עם פיי-רול מתחת ל-200 מיליון דולר

לראשונה מזה 4 שנים, תפתח עונה עם קיצוץ משמעותי בשכר השחקנים; גם ככה עומדת קבוצת הבייסבול הניו-יורקית על 10 מיליון דולר מעל תקרת השכר

ניו יורק יאנקיז ידועה בבזבוז הכספים שלה בכל הקשור לשכר שחקנים, וכקבוצה שסעיף השכר שלה הוא הגבוה בעולם הספורט. אבל לעונת 2011 תצא קבוצת הבייסבול הניו-יורקית עם הידוק חגורה משמעותי, וסעיף שכר שלראשונה מאז 2007 יהיה נמוך מ-200 מיליון דולר.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", עומד סעיף השכר של קבוצת ה-MLB, שבועיים לפני פתיחת העונה, על 189 מיליון דולר. ההערכות הן שעד פתיחת העונה ישלימו היאנקיז את הסגל, שיעמיד את סעיף השכר על כ-193 מיליון דולר לכל היותר. כהשוואה, בעונה שעברה יצאו היאנקיז לדרך עם סעיף שכר שחקנים של 206 מיליון דולר.

לסעיף השכר יש השלכות על גובה "הקנס" אותו תיאלץ לשלם הקבוצה בגין חריגה מתקרת השכר. ב-MLB עומד "מס הלוקסוס" על 40 סנט לכל דולר של חריגה מעל 178 מיליון דולר. בעונה שעברה שילמה היאנקיז "מס לוקסוס" בגובה 18 מיליון דולר - השיעור הנמוך ביותר מזה 7 שנים.

מאז 2003 שילמה הקבוצה "מס לוקסוס" בשיעור כולל של 192 מיליון דולר בגין חריגה מהתקרה. יתר קבוצות הליגה שילמו בתקופה הזאת ביחד 17.5 מיליון דולר בגין חריגה מהתקרה.

על הפערים הכספיים האדירים בין קבוצות ה-MLB אפשר ללמוד דרך הפיי-רול: בהשוואה ליאנקיז שיעמידו שכר שחקנים שמתקרב ל-200 מיילון דולר, לפחות שתי קבוצות בליגה יפתחו את העונה כשסעיף שכר השחקנים שלהן עומד על פחות מ-40 מיליון דולר.