הדולר ירד כל היום - אך חתם בעלייה קלה: 3.561 שקל

הוסיף 0.03% לערכו בתום יום המסחר ■ האירו דווקא מתחזק ב-0.453% לשער של 4.963 שקל ■ הין הפני שומר על יציבות מול המטבעות המרכזיים

המסחר במטבע חוץ נחתם היום (ד') בהיחלשות של השקל למול המטבעות הזרים בזירת המט"ח.

הדולר המשיך במסעו מטה ונחלש משך כל שעות היום בשיעורים שנעו בין 0.2% ל-0.6%. לקראת סיום יום המסחר התחזק המטבע מעט וחתם בעליה קלה של 0.03% לשער יציג של 3.561 שקל.

האירו התחזק בשיעור משמעותי בהרבה והוסיף לערכו 0.453% לשער יציג של 4.963 שקל.

המסחר בשקל הושפע בין היתר מפירסום מדד המחירים לצרכן אמש שהצביע על רמת אינפלציה גבוהה מהצפוי, לאור עלייה של 0.3% במדד המחירים לצרכן לעומת צפי מוקדם של 0.1% בלבד. הערכות האנליסטים, הן שהנתונים שפורסמו ומצביעים בין היתר על רמת אינפלציה שנתית של 4.2% (גבוהה בכאחוז מיעד בנק ישראל) - תחייב העלאת ריבית נוספת במשק. עוד נזכיר כי בארה"ב פורסמה אתמול החלטת ריבית במסגרתה החליט הפד, כצפוי, להותיר את הריבית האמריקנית על כנה - תוך התחייבות נוספת להמשיך במדיניות ההקלה הכמותית.

בד בבד, חידוש אספקת הגז הטבעי ממצרים אמש לישראל הצליח להרגיע רבים מהמשקיעים בישראל ובחו"ל אשר רואים בצעד זה סממן נוסף לחזרתו של האזור למצב של איזון ויציבות יחסיים.

עוד במוקד המסחר העולמי במט"ח, מטבע הדברים, המשך הדיווחים המדאיגים מיפן - שם פונו הלילה העובדים מהכורים הגרעיניים עת פורסם כי ייתכן שהליבה הגרעינית בהם הותכה וניזוקה. רמת הקרינה בטוקיו הגיעה הבוקר לרמה גבוהה של עד פי 40 מהרמה הנורמלית והמותרת. למרות זאת, שומר היום הין היפני על יציבות במסחר העולמי בזירת המט"ח כששער החליפין בין הבנקים עומד כעת על 80.710 ין יפני לדולר אמריקני אחד.

[לאתר המט"ח]