עמוס עוז למרוואן ברגותי: "תקווה שניפגש בשלום ובחופש"

חתן פרס ישראל לספרות שלח במתנה לרוצח הפלסטיני המורשע את ספרו, בצירוף הקדשה ■ עוז: "אני מקווה שתקרא אותו ותבין אותנו טוב יותר, כפי שאנחנו משתדלים להבין אתכם"

"הסיפור הזה הוא הסיפור שלנו. אני מקווה שתקרא אותו ותבין אותנו טוב יותר, כפי שאנחנו משתדלים להבין אתכם. בתקווה שניפגש בקרוב בשלום ובחופש" - את הדברים האלה כתב חתן פרס ישראל, הסופר עמוס עוז, בהקדשה אישית לרוצח המורשע מרוואן ברגותי.

עוז כתב את ההקדשה בספרו ששלח במתנה לברגותי, שמרצה עונש של 5 מאסרי עולם מצטברים בגין רצח ישראלים ומעורבות במספר רב של פיגועים בישראל.

העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם היום (ד') את תוכן המכתב של עוז לברגותי, שנשלח עם ספרו של עוז "סיפור על אהבה וחושך", בתרגום לערבית כמובן. הספר מועבר לברגותי דרך יו"ר מרצ, חיים אורון, שמבקר את ברגותי בכלא באופן קבוע.

ברגותי הורשע ב-2004 ב-5 רציחות של אזרחים ישראלים ובניסיון לרצח. הוא זוכה מ-21 האשמות ברצח ומ-33 אישומים אחרים. במהלך מאסרו ברגותי השלים תואר דוקטור מטעם אוניברסיטת קהיר, בנושא תפקוד המועצה המחוקקת הפלסטינית.

בקרב גורמים בשמאל הישראלי ברגותי נחשב למנהיג מתון שיכול לזכות באמון הפלסטינים במסגרת ההידברות לשלום עם ישראל, וחלקם אף קראו לשחרורו מהכלא.

בקרב מפלגות הימין בישראל עלתה ביקורת על המתנה של עוז: ח"כ דני דנון אמר כי "עוז צריך להיות אמיתי כלפי המדינה ולהזדכות ביום העצמאות הקרוב על פרס ישראל שקיבל. לא ייתכן שמי שתומך במחבל שידיו מגואלות בדם ישראלים יקבל פרס ישראל".

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) אמר כי "ככה זה שאהבה וחושך נפגשים - עמוס עוז מדביק לבני עמו המתיישבים כינויים וגידופים, אך לאויב הוא שולח איחולים וספרים".

ב"ידיעות אחרונות" לא התקבלה תגובתו של עוז.