רשות השידור מפטרת את עובדי החדשות המקומיות

זאת חודשיים אחרי שנקלטו ■ הפיטורים הם תוצאה של החלטה לא לאשר מינויים ברשות השידור עד אשר יוקם ועד מנהל

רשות השידור החלה בהליך פיטורים של 8 עובדי החדשות המקומיות, אשר נקלטו בגוף רק לפני חודשיים. מדובר בעובדים שנקלטו על-ידי מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר ומנהל חטיבת החדשות יורם כהן ובאישור האוצר, לאחר שחברת הכבלים הוט החליטה להעביר את הפקת החדשות מידי הרשות לחברת קודה.

ההחלטה לפטר את 8 העובדים, ובהם כתבים ומגישים, מגיעה מכיוון ועדת הרפורמה של רשות השידור, בהובלתו של יו"ר רשות השידור אמיר גילת. גורמים ברשות ראו את המהלך ככזה שקשור במאבקי הכוחות שבין היו"ר למנכ"ל.

הוועדה החליטה השבוע כי לאור התקדמות מהלך מינוי המליאה על-ידי הממשלה, אין לבצע כל מהלך של מינוי ברשות. עוד הוחלט כי אין לבצע כל מינוי של אף בעל תפקיד ברשות, אלא אם יוצג בפני הוועד המנהל - כשזה יקום.

במסגרת זו, הוחלט גם לבטל את המינויים של עובדי החדשות המקומיות. יש לציין כי חלק מהעובדים המדוברים דחו הצעות מגופים אחרים, לאחר שקיבלו הבטחה כי יהיו כתבים במהדורה ארצית. אחרים קיבלו החלטות באשר למקומות מגוריהם, בהמשך להצבתם בתקופות החדשות המקומיות.

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מסר כי "לצערי, מוסדות הרשות קיבלו את ההחלטה בניגוד לעמדתי, והיות שאני נמצא במקום היררכי, אני חייב לבצע את החלטת המוסדות - גם אם לדעתי זו טעות".