חוזר לחדשות: רם לנדס יפיק את החדשות המקומיות ב-HOT

זאת במקום רשות השידור ■ מועצת הכבלים אישרה היום את המהלך ■ חברת קודה של לנדס תקלוט את רובם של 150 העובדים של החדשות המקומיות, וחלקם יישארו ברשות השידור

‎‎מכה לרשות השידור: החדשות המקומיות עוברות להפקה של רם לנדס וקודה תקשורת. כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", ‏HOT‏ תעביר את הפקת המהדורות המקומיות להפקת קודה תקשורת של העיתונאי והמפיק רם לנדס כבר בינואר 2011.

מועצת הכבלים והלוויין, בראשותו של ניצן חן, אישרה היום (א') את המהלך. קודה תתבקש לקלוט את רובם של 150 העובדים של החדשות המקומיות כיום, וחלקם יישארו ברשות השידור. לנדס ישמש כעורך הראשי של החדשות המקומיות.

עלות הפקת החדשות המקומיות עומדת על 25 מיליון שקל בשנה וממומנת מתמלוגי החברות ‏HOT‏ ו-‏yes‏ למדינה. עד עתה החדשות המקומיות היוו ערך מוסף משמעותי לרשות השידור, ותכנים רבים מתוכם שודרו גם במהדורות "מבט". ערוץ 1 אף שיבץ מדי יום מהדורה של סיכום החדשות המקומיות מרחבי הארץ.

על-פי ההתחייבות של לנדס ו-‏HOT‏ למועצת הכבלים, יעלו כעת המהדורות ב-‏VOD‏, בסלולר ובחינם לאתרי אינטרנט שיבקשו - ולא יינתנו בבלעדיות. לא מן הנמנע כי בעתיד יעברו החדשות מערוץ 98 לערוץ מרכזי יותר.

על-פי מועצת הכבלים והלוויין, ההחלטה לאשר את המהלך התבססה על התחייבות הכבלים כי גם לאחר החלפת מפיק החדשות המקומיות, יושקעו תקציב, כוח-אדם, ניידות שידור, ציוד נדרש אחר וכל משאב נוסף הנדרשים לשם הבטחת רמה מקצועית נאותה.

כמו כן, ‏HOT‏ וקודה תקשורת התחייבו לעצמאות מערכת החדשות תוך שמירה על הפרדה חשבונאית מלאה בין תקציב החדשות המקומיות לתקציבים אחרים של קודה תקשורת.

‏לנדס נחשב לאחד מאנשי החדשות - ובשנים האחרונות גם ההפקה - המוכרים בישראל. הוא לקח חלק בהקמת חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10 ושימש כמנכ"ל הראשון בחברה.

מרשות השידור נמסר: "יהיה תמוה ומוזר אם אכן יועבר כסף ציבורי לחברה פרטית, למרות שגוף השידור הציבורי ממלא את המשימה על הצד הטוב ביותר".