דובר לאומי, אבירם כהן, ימונה לראש מערך השיווק בבנק

‎המנכ"לית גליה מאור החליטה כי עדיף לאייש את התפקיד במועמד מתוך הבנק ‏‎■‎‏ גלי שבד תמונה לראש אגף השיווק ותפעל תחת כהן

החלטה של הרגע האחרון: גליה מאור, המנכ"ל הראשית של בנק לאומי, מינתה את אבירם כהן - דובר הבנק ב-5 השנים האחרונות - לתפקיד ראש מערך השיווק בבנק. דירקטוריון הבנק אישר אתמול (ג') את המינוי.

כהן, שנחשב מקורב מאוד למאור, יחליף את תמר יסעור, אשר נכנסה בתחילת החודש לתפקיד מנכ"לית לאומי קארד. כהן ימשיך בתפקידו כדובר לאור דרישה מפורשת של מאור, אך יעביר חלק מהאחריות לסגנו, יואב פולס.

במסגרת השינויים במערך השיווק הודיע לאומי גם על מינויה של גלי שבד (43), מנהלת אסטרטגיה ותקשורת שיווקית בפרטנר, למנהלת אגף חדש שיוקם - אגף השיווק. שבד תהיה אחראית על תחומי השיווק, הפרסום והחסויות של הבנק, ותפעל תחת כהן. מינויה של שבד נחשף ב"גלובס" בתחילת השבוע.

עקומת הלמידה

מקורב לבנק הגדיר את המינוי כ"התפתחות של הרגע האחרון". ההערכות היו כי מחליפתה של יסעור תגיע מתחום השיווק, ואולם בתהליך המיון למאור הייתה אי-נוחות מאי-היכרותן של המועמדות את הבנק ואת המערכת הפיננסית.

ברגע האחרון, ולאחר התלבטות, החליטה מאור כי עדיף לאייש את התפקיד במועמד מתוך הבנק, מכיוון ש"לגורם פנימי תהיה עקומת למידה טובה יותר".

אי לכך התקבלה החלטה "לשנמך" את שבד, לקדם את כהן ולהקים מתחתיו אגף שיווק, שבראשו תעמוד שבד.

"גלי בחורה מוכשרת, אך היא עדיין לא מכירה את הבנק ולא יכולה להיות ראש מערך בכפיפות למנכ"ל", אמר מקור יודע דבר. המקור הבהיר כי חלופות אלה הוצגו לשבד לפני שקיבלה את התפקיד.

כהן (45), לשעבר מקיבוץ גרופית ובעל תואר שני במינהל עסקים, משמש ב-5 השנים האחרונות דובר הבנק וכאחראי בקבוצת לאומי על מערך התקשורת של החברות-הבנות, כולל פעילות הבנק בחו"ל. במקביל שימש גם כמנהל הרגולציה ואחראי על הקשר עם גופי הממשל, הכנסת והרשויות הרלבנטיות.

בעבר שימש כהן יועץ לשר האוצר ומילא שורה של תפקידים בתחומי התקשורת וההסברה. בין היתר היה דובר בזק בינלאומי ודובר מרכז השלטון המקומי.

מינוי בדיסקונט

בתוך כך, יפית גריאני מונתה לתפקיד ראש אגף חברות גדולות בחטיבה העסקית של בנק דיסקונט - האגף האחראי על חברות עם אשראי גבוה מ-50 מיליון שקל, ומחזור מכירות של יותר מ-150 מיליון שקל בשנה - ותהיה מספר 2 בחטיבה.

גריאני (42), בוגרת אוניברסיטת תל-אביב בהצטיינות ובעלת תואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון מאוניברסיטת בר-אילן, עובדת בדיסקונט זה 17 שנה. בעבר שימשה גריאני כעוזרת האישית של היו"ר לשעבר, אריה מינטקביץ, ומ-2003 היא מנהלת עסקים בכירה באגף חברות גדולות.