ועדת חייק האריכה מועד תגובות חברות התקשורת

הוועדה לבחינת תעריפי בזק החליטה להאריך המועד להגשת התגובות לשימוע בשלושה שבועות נוספים ■ למעט בזק, צפויות כל קבוצות התקשורת להסתייג עמוקות מהמסקנות

ועדת חייק החליטה אתמול להאריך את המועד להגשת התגובות לשימוע שפירסמה בשלושה שבועות נוספים - עד ל-10 באפריל. זאת בעקבות בקשות להארכת המועד לתגובות מצד חברות שונות. הוועדה החליטה להיענות לבקשה לאחר ששוכנעה שאין מקום לבזבוז זמן מצד המפעילים מצד אחד, אך מצד שני דחייה סבירה של כמה שבועות לא תעלה ולא תוריד מבחינת תקינות עבודתה של הוועדה.

בתחילת החודש פירסמה ועדת חייק שימוע ציבורי שגרם טלטלה עמוקה בשוק התקשורת, וזאת למרות הפרסומים המוקדמים על הכיוונים שהוועדה שואפת אליהם. הפרסום הסופי של המסקנות גורר גל של תגובות חריפות מצד כל המפעילים, לעומת אהדה וביקורות חיוביות בקבוצת בזק, בשל ההקלות שהיא אמורה לקבל אם ייושמו המסקנות.

חברות התקשורת נערכות לתגובות לשימוע בכתב, ומתכוננות להופיע בפניה גם פנים מול פנים.

המסקנות העיקריות של הוועדה הן ביטול הפיקוח על תעריפי בזק לצרכנים, ומיסוד "שוק סיטונאי" של קווים לטובת המפעילים שרוכשים ממנה תשתיות. במקביל ממליצה הוועדה לבטל את ההפרדה המבנית המיושמת בבזק, ובכך לסלול את הדרך ליצירת שוק תקשורת שבו פועלות קבוצות תקשורת גדולות.

נציין שלמעט בזק, כל חברות התקשורת מתכוונות להסתייג עמוקות מהמסקנות, כולל הוט, שאמורה לכאורה להרוויח מהן (בשל ההמלצה לבטל את ההפרדה המבנית). הראשונה שיצאה בפומבי נגד ההמלצות הייתה 018 אקספון, שבבעלות איש העסקים חזי בצלאל, אשר פנתה בסוף השבוע שעבר ודרשה מהוועדה לפרסם כבר עכשיו את כל החומר שהתלווה לשימוע, שכן הוועדה לא פירסמה דברי הסבר ולא רקע, שממנו ניתן היה להבין על סמך מה גיבשה את המלצותיה.