פועלים סהר: הדסית ביו שווה פי 2 ממחירה בבורסה

בחברת המחקר מציינים כחברות הפורטפוליו המבטיחות את KHAR, סלקיור ופרוטאב

פועלים סהר, חברת הבת של בנק הפועלים העוסקת במחקר ותפעול של גופים מוסדיים, החלה לפני מספר שבועות לסקר את חברת הדסית ביו עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 2.1 שקל - תשואה של 104% על מחיר המניה ביום פרסום ההמלצה ושל 113% על מחירה הנוכחי. השווי הנוכחי של החברה הוא 94 מיליון שקל.

העבודה המקיפה של פועלים סהר, שאורכה 48 עמודים, יצאה לאור לאחר ש"גלובס" ניתח את החברה במסגרת המדור "חברה על הכוונת" לפני כחודשיים.

הפעילות של הדסית-ביו מבוססת על פיתוחים שמקורם בבית החולים "הדסה", וכרגע יש לה שבע חברות פורטפוליו, מהן ארבע בשלבי ניסויים קליניים.

מטרתה של הדסית היא לגדל את החברות משלב הניסויים הפרה-קליניים ועד להעברת השרביט לגורם אחר, פיננסי או אסטרטגי, אחרי שלב I של הניסויים או לפניו. בשנה האחרונה רשמה החברה שתי הצלחות: חברת תאי הגזע סלקיור, המפתחת תרופה למחלת העיניים AMD, חתמה על עסקת רישוי עם טבע וקיבלה ממנה מימון ראשוני של 7 מיליון דולר; ופרוטאב, המפתחת תרופה לדלקת מפרקים שגרונית, גייסה 3 מיליון דולר מקרן פונטיפקס וחברת ההשקעות כלל תעשיות ביוטכנולוגיה.

"אסטרטגיית אקזיט ברורה"

האנליסטים יואב בורגן וליאת גולן ציינו לטובה את אסטרטגיית האקזיט הברורה של הדסית, בניהולו של אופיר שחף, את פיזור הסיכונים האינהרנטי למודל העסקי, את הקשר עם בית החולים "הדסה", המאפשר זרם קבוע של חברות פורטפוליו לחברה עצמה, את השימוש בתשתיות בית החולים לקידום הפיתוחים בעלויות נמוכות, וכן את תחומי הפעילות האטרקטיביים של רוב חברות הפורטפוליו - תחומים בעלי צורך ברור ושוק גדול.

הסקירה של פועלים סהר כוללת בחינה מקיפה של כל אחת מחברות הפורטפוליו, כשהשווי הצפוי הגבוה ביותר מיוחס לסלקיור, פרוטאב וחברת KHAR, המפתחת תרופות לסרטן ומחלות אוטואימוניות, ונמצאת במגעים להשקעה עם ענקית הביומד סנופי אוונטיס.

בורגן וגולן מעריכים כי השווי של KHAR הוא 34.4 מיליון שקל, וכי תרומתה לשווי NAV (שווי נכסי נקי) של הדסית היא 16.7% - השלישית בגודלה. במקרה של פרוטאב (ProtAb) מדובר על שווי חברה של 39.3 מיליון שקל (תרומה של 17.5% לשווי NAV של הדסית), ואילו שוויה של סלקיור (CellCure) מוערך ב-154.1 מיליון שקל, או 25.9% מתוך השווי NAV.