קרן השקעות בעלת עניין בריטליקס: רוצה להתערב בניהול

Flatbush Watermill שוקלת "ליצור קשר עם בעלי מניות אחרים וההנהלה כדי לסייע בהצפת ערך"

דגל האקטיביזם המוסדי בגזרת החברות הישראליות שנסחרות בארה"ב לא מקופל: צורן נאבקת בקרן הגידור Ramius, שנטלה לעצמה שלושה ממושבי הדירקטוריון; Answers.com מתקשה לקבל את הסכמת בעלי מניות למכירתה לקרן פרייבט אקוויטי; וכעת מזומנת התמודדות חדשה לריטליקס, מפתחת מערכות התוכנה לניהול תהליכי עבודה ברשתות קמעונות, ואחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הוותיקות ביותר.

ממסמך שהוגש אתמול לרשות לני"ע האמריקנית, עולה כי קרן ההשקעות האמריקנית Flatbush Watermill הגיעה להחזקה של 5.3% בחברה, לאחר שהשקיעה 16.2 מיליון דולר ברכישת מניות. זו בוצעה במהלך החודש האחרון לפי מחירים שנעו בטווח שבין 14.23-14.64 דולר. ריטליקס, הנסחרת בנאסד"ק ובשוק ההון המקומי, נסגרה אתמול על מחיר של 14.38 דולר, המשקף שווי חברה של 347 מיליון דולר ותשואה צנועה בשנה האחרונה של 8.6%.

Flatbush Watermill מנהלת את פעילותה מהעיר ניו יורק, ומי שמוביל אותה הוא ג'ושוע שוורץ. כך או אחרת, Flatbush טוענת במסמך כי מטרת ההשקעה בריטליקס היא פיננסית נטו, ואין בכוונתה לשנות את מבנה השליטה בחברה. עם זאת, לקרן שמורה הזכות לשנות כוונותיה אלו.

מפסקה אחרת במסמך אכן עולה נימה שונה, ויש שיגידו פחות ידידותית כלפי הדירקטוריון הנוכחי של ריטליקס. "ריטליקס ממוצבת היטב כדי לשווק פתרונות חדשניים ושאר שירותים שרלוונטיים לתעשיית הקמעונות. Flatbush מאמינה כי שינוי הבעלות בחברה (הכוונה לרכישת מניות המייסד על ידי פימי ויוצאי אמדוקס, ט' צ') יסייע לה למנף את יתרונותיה התחרותיים, שנבנו במהלך שני העשורים האחרונים.

"Flatbush מאמינה כי עם הזמן תוכל הקרן לתרום לחברה במתן רעיונות ועצות בעלי ערך להנהלת ריטליקס, שיגדילו את הערך לבעלי המניות בחברה. לכן, ייתכן שהקרן תיצור קשר עם בעלי מניות אחרים בחברה ועם הנהלתה כדי להציף ערך", נכתב במסמך.

במילים אחרות ופחות עדינות: Flatbush לא פוסלת על הסף התערבות בניהול היומיומי של ריטליקס, ועבור הדירקטוריון הנוכחי של החברה כוונות אלו עשויות להפוך ביום מן הימים לכאב ראש.

בעלי המניות הגדולים בריטליקס הם קרן פימי (18.6%) וקבוצת Alpha של בועז דותן, אלי גלמן, נחמיה למלבאום, אבי נאור ומריו סגל (23.9%). יתר בעלי העניין בחברה הם גופים מוסדיים מקומיים.

יוצאי אמדוקס וקרן פימי כבר מורווחים על השקעתם בחברה, שבוצעה לפני כמעט שנתיים, אך נראה שבשנה האחרונה ריטליקס מדשדשת. לראיה, התוצאות הרבעוניות האחרונות, שהצביעו על צמיחה חד-ספרתית בשורה העליונה.