ערוץ 24 יוצא להציל את הקליפים העבריים

הערוץ יחל בסדרת דיונים אינטנסיביים עם ראשי תעשיית המוזיקה הישראלית והגורמים הרגולטוריים שבה, על מנת לבחון דרכים להציל את תעשיית הקליפים הנתונה במשבר

ערוץ 24 יחל בסדרת דיונים אינטנסיביים עם ראשי תעשיית המוזיקה הישראלית והגורמים הרגולטוריים שבה, על מנת לבחון דרכים להציל את תעשיית הקליפים הנתונה במשבר.

ל"גלובס" נודע כי מי שתוביל את המפגשים היא העורכת הראשית של ערוץ 24, נירית וייס, שתפתח במה שמכונה בערוץ "דיאלוג פתוח ויצירתי", שיכלול כ-80 סוכנים, עורכים מוזיקליים, חברות תקליטים, מנהלים אישיים ואנשי יחסי ציבור, כמו גם אמנים, על מנת לנהל תהליך חשיבה משותף במטרה להתגבר על המצוקות של תעשיית המוזיקה הישראלית, אשר ירידה במספר הפקות הקליפים המופקים מדי שנה היא אחת מהתולדות שלהן.

בחודש זה מציין ערוץ 24 שנתיים מאז נכנסה זכיינית ערוץ 2 קשת כשותפה בו. לקראת לוח שידורי הקיץ של הערוץ החליטה וייס להפוך את המפגשים לחלק מאסטרטגיית הלוח. זו למעשה הפעם הראשונה שהערוץ מקיים מפגשים מסוג זה בהיקף כה רחב.

"זה לא סוד שהתעשייה עברה הרבה מאוד טלטלות, אשר רבות מהן השפיעו עלינו כערוץ, ובכיוון הנוכחי, כשאנחנו עושים דיוני אסטרטגיה מחודשים, חשוב שנשתף את שותפינו", אמרה ווייס ל"גלובס". "אחרי כל דיון כזה בתעשייה אנחנו מצוידים בהרבה מאוד תובנות, תמיד יש לאן לשאוף בנקודה הקריטית".

מצוקת הקליפים בה פוגש ערוץ 24, אשר מתוקף רישיונו אמור להתבסס עליהם, נובעת בעיקר בשל חלופות כגון אתרי שיתוף הקבצים כמו YouTube, וכן בשל ההורדות הפירטיות שגורמות למצוקה כלכלית בתעשיית המוזיקה הישראלית, אשר חוששת לצאת להפקת קליפים.

גורמים בערוץ מציינים כי על-פי ממוצע גס, מתוך 10 השירים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו, רק לאחד או שניים מהם יהיה קליפ. מצב זה מביא את הערוץ לחפש אלטרנטיבות, כמו ערוצי מוזיקה דומים רבים ברחבי העולם, אולם מהווה בעיה רגולטורית אל מול הדרישות של המחוקק.

"אני מקווה שנוכל לגשר על הפערים האלה", אמרה וייס, "אני חושבת ומקווה שמתוך קבוצות העבודה הקטנות נוכל ללמוד דברים ולהעלות רעיונות חדשים".