סיטי למשקיעים: נצלו את האסון ביפן כדי לקנות מניות

סיטי: "התשואות העתידיות נראות אטרקטיביות" ■ "רעידת האדמה הקטלנית ביפן עלולה לגרום נזק של כ-10 טריליון ין (126 מיליארד דולר)"

בעוד הצונאמי הקטלני ביפן גורם זורע הרס וחרדה גרעינית שמובילה למימושים חדים בבורסה היפנית בפרט ובשווקים הגלובליים בכלל, בסיטי מעבירים מסר אופטימי למשקיעים ומעריכים כי המימושים החדים בשווקים הגלובליים מהווים הזדמנות קנייה.

"התשואות העתידיות נראות אטרקטיביות", אמרו האנליסטים בבנק ההשקעות ובראשם רוברט בקלנד. המדד המרכזי של המדינות המתפתחות והשווקים המתעוררים נסוג זה היום הרביעי, המדד איבד כ-4% לרמה של 323.39 נקודות מאז ה-11 במרץ, בעת שארעה רעידת האדמה ביפן. בסיטי צופים כי המדד יסיים את שנת 2011 ברמה של 360 נקודות.

החששות מהמצב הקטסטרופלי ביפן והחששות מהאירועים במזרח התיכון עלולים לגרום עוד רצף של מימושים, אמר בקלנד, אסטרטג מניות בסיטיגרופ בלונדון. בסיטי לא צופים השפעה מהותית של אירועים אלה על הכלכלה הגלובלית לכן בסיטי נותרים שוריים לגבי מצב השווקים ומעריכים כי המשך ירידה בשווקים מהווה הזדמנות.

הכלכלה העולמית צפויה להתרחב ב-4.4% השנה וב-4.5% בשנת 2012. רעידת האדמה הקטלנית ביפן עלולה לגרום נזק של כ-10 טריליון ין (126 מיליארד דולר) שמהווים 2% מהתמ"ג של יפן, כך מעריכים כלכלני סיטי.