הבוקר: שוב תקלת בלמים ברכבת - אין נפגעים

עשרות נוסעים מבוהלים שנסעו על רכבת סמוך לנהריה הבחינו לפתע בעשן יוצא מאחד הקרונות ■ הנהג שככל הנראה זיהה את התקלה הפעיל את הבלם ועצר את הרכבת

כחודשיים וחצי לאחר השריפה שפרצה ברכבת נוסעים בשפיים - שוב תקלה במערכת הבלמים. כקילומטר דרומית לנהריה הבחינו נוסעי רכבת בעשן שיוצא מאחד הקרונות. הנהג בלם מיד והנוסעים הורדו מהרכבת. לא ידוע על נפגעים.

כוחות גדולים של מד"א ומשטרה הוזעקו למקום לאחר שהתקבל הדיווח על האירוע. מבדיקה ראשונית עולה כי העשן פרץ בעקבות תקלה טכנית במערכת הבלמים. לאחר שנהג הרכבת עצר את הנסיעה, נוסע מבוהל משך את בלם החירום והנוסעים החלו להתפנות מהקרונות. רכבת חלופית הובאה למקום כדי לפנות את הנוסעים לייעדם.

מדוברות רכבת ישראל נמסר כי לרכבת היתה תקלת בלם חנייה, אך לא מדובר בשריפה ואין נפגעים במקום.

לפני כחודשיים וחצי: רכבת עלתה באש

בחודש דצמבר האחרון, דליקה שפרצה במנוע רכבת שנסעה בקטע המסילה שבין שפיים לגעש וגרמה לשריפה בשני קרונות נוסעים. במגן דוד אדום הכריזו מיד על אירוע רב נפגעים, ובהמשך התברר שישנם 116 נפגעים כתוצאה משאיפת עשן ומחרדה, חמישה מהם באורח בינוני.

השריפה פרצה בשני קרונות של רכבת שנסעה מכיוון חיפה לתל אביב. צוותי טיפול נמרץ הגיעו למקום ופינו את הנפגעים בסיוע כוחות הכבאות. כמו כן דווח שחלק גדול מהנוסעים שהיו בקרונות הצליחו להימלט מהרכבת לפני הגעת כוחות ההצלה.

"צוות הרכבת פעל כשורה והראיה היא שלא היו נפגעים במקום", אמר מנכ"ל רכבת ישראל יצחק (חקי) הראל שהגיע למקום האירוע. "יש כמובן נוהל לפתיחת חירום של דלתות הרכבת והמנגנון פעל. בחלק מהקרונות לקח זמן כיוון שאנשים התקשו לתפקד בלחץ, אבל בסך הכל אף אחד מהנוסעים לא נפגע מהאש.