כלל ביוטכנולוגיה סגרה שנה פנטסטית; מה צפוי ב-2011?

רשמה בשנת 2010 רווח נקי של כ-351 מיליון שקל ■ בתחום הפיתוח הקליני החברה מדווחת על יותר מ-30 ניסויים קליניים שמבצעות החברות המוחזקות שלה

כלל ביוטכנולוגיה , חברת השקעות הפועלת בתחום מדעי החיים, מדווחת היום (ה') על התוצאות הכספיות לשנת 2010, שהיתה שנה נוספת של התקדמות עסקית והתקדמות קלינית משמעותית.

החברה רשמה בשנת 2010 רווח נקי של כ-351 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ- 65 מיליון שקל בשנת 2009. הרווח הגבוה נוצר עקב השלמת עיסקת מדיוונד-פוליהיל-טבע.

במהלך השנה ביצעה כלל ביוטכנולוגיה השקעות בהיקף כולל של כ-131 מיליון שקל, ביניהן רכישת ביומדיקל וע"י כך הוספת גמידה סל כחברת Phase III נוספת לפורטפוליו. החברה ביצעה השקעות חדשות באברהם, גילי מדיקל, אילוטן ו-וקסיגרד. השקעות המשך בוצעו בחברות די פארם ואנדרומדה.

בנוסף, רכשה החברה החזקות נוספות בטרנספארמה. במקביל להשקעות של כלל ביוטכנולוגיה, הושקעו בחברות הבנות, כ-113 מיליון שקל על ידי גופים נוספים.

בתחום הפיתוח הקליני החברה מדווחת על יותר מ-30 ניסויים קליניים שמבצעות החברות המוחזקות שלה בימים אלה. כך למשל, אנדרומדה נמצאת בתחילת ניסוי Phase III שני ב-DiaPep-277 לטיפול בסוכרת סוג 1 (תוצאות צפויות בסוף 2011), גמידה סל מדווחת על התקדמות בגיוס החולים בניסוי Phase III ב-StemEx לטיפול בסרטן (סיום גיוס החולים צפוי בסוף רבעון שלישי השנה ) ודי-פארם על התקדמות בגיוס החולים בניסוי Phase III ב- DP-b99 לטיפול בשבץ מוחי (קבלת תוצאות דוח הביניים של ניסוי קליני שלב III צפויה עד סוף 2011).

קיורטק סיימה גיוס החולים בניסוי Phase II בלימפומה ובניסוי Phase II בסרטן המעי הגס. בנוסף, קיורטק עיבתה פעילות הפיתוח שלה כשהוסיפה לו 3 ניסויים קליניים Phase II נוספים. תוצאות ניסוי שלב II בסרטן מסוג לימפופה צפויות ברבעון השני של 2011.

ביוקנסל סיימה בהצלחה של ניסוי II/Phase I בסרטן הלבלב וטרומבוטק סיימה בהצלחה של ניסוי Phase I בפגיעות ראש. טראנספרמה סיימה בהצלחה שני ניסויי Phase I בשתי אינדיקציות שונות (מחלת שריר-שלד וסוכרת) ומדווחת על התקדמות בניסוי Phase IIb בתרופה לטיפול באוסטאופורוזיס.

ראובן קרופיק, מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה, ציין כי "דוחות החברה מציגים תמונה רווית עשייה והישגים. העמידה ביעדים הקליניים הינה יעד מרכזי, נאמנים לתפיסתנו כי יצירת הערך נשענת בעיקר על התקדמות עקבית ומקצועית".