כ-50 פצמ"רים נורו לדרום; בתגובה צה"ל תוקף מטרות

(עדכון) - לאחר ירי עשרות פצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום צה"ל מגיב ■ בני אדם נפצעו קל מאוד מרסיסים וממ"ד של בית נפגע ישירות ■ התושבים הונחו להישאר במרחבים המוגנים

הסלמה בדרום: בעקבות ירי כ-50 פצצות מרגמה לעבר ישראל החל צה"ל לתקוף יעדים ברצועת עזה. תושבי היישובים הסמוכים לגבול הונחו להישאר בשעות הקרובות במרחבים המוגנים.

חיל האוויר תוקף בשעות האחרונות עמדות ואזורי שיגור בשטח במטרה לעצור את הירי הכבד לעבר ישראל. מוקדם יותר, לקחה הזרוע הצבאית של החמאס אחריות לירי.

עד כה דווח על חמש פצצות מרגמה שנחתו בתוך שני יHשובים סמוכים לגבול הרצועה. שני תושבים נפצעו קל מאוד מרסיסים וצוותי מד"א הוזעקו למקום ופינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

באחד היישובים התפוצצה מרגמה ישירות על ממ"ד של אחד הבתים, לא היו נפגעים אז נזק כבד נגרם למבנה. מטיילים שנמצאים באזור בו דווח על ירי התבקשו לעזוב ולחזור על עקבותיהם. טרם ברור אם אירועי חג הפורים שתוכננו ביישובי הדרום יתקיימו כמתוכנן.

תושבי הדרום: "הפצצות ענק"

תושבי האזור מספרים כי בשעות האחרונות נורו כ-50 פצצות מרגמה מכיוון רצועת עזה. מדוברות המועצה המקומית שער הנגב נמסר כי שלוש פצצות מרגמה התפוצצו בשטח המועצה וכי אין נפגעים או נזק. מהמשטרה נמסר כי 49 פצצות מרגמה נפלו בשטחים פתוחים בתחום המועצה האזורית אשכול.

למייל האדום של חדשות 2 התקבלו דיווחים רבים מתושבי הדרום שהונחו להיכנס למקלטים. אחד הגולשים כתב: "הפצצות ענק, פעם ראשונה לאחר הרבה מאוד זמן קיבלנו הודעת טקסט להיכנס למקלטים".

אתמול: אש לעבר צה"ל סמוך לנירים

אתמול נורו ארבע פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. עוד קודם לכן, נפתחה אש לעבר כוח צה"ל מול קיבוץ נירים, סמוך לגדר המערכת. מצה"ל נמסר כי איש לא נפגע.

מאוחר יותר ירו הפלסטינים עוד שש פצצות מרגמה שנחתו סמוך לגדר המערכת במועצה האזורית אשכול. גם כתוצאה מהירי הזה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בצה"ל הדגישו השבוע כי ישראל רואה בחמאס כאחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה, וכן כגורם האמון על שמירת השקט לאורך גדר המערכת.