שת"פ סיני-סעודי: יוקם בית זיקוק ל-200 א' חביות נפט ביום

חברת ארמקו שבבעלות ממשלת ערב הסעודית ו-CNPC הסינית יקימו את בית הזיקוק בדרום סין ■ מנכ"ל ארמקו: אנחנו לא רק כמוכרים נפט לסין, אנחנו גם שותפים אסטרטגיים

חברת הנפט ארמקו הסעודית (Saudi Aramco), שבבעלות ממשלת ערב הסעודית ו- China National Petroleum הסינית חתמו על הסכם הקמת בית זיקוק בדרום סין שיפיק 200 אלף חביות נפט ביום. כך פורסם היום (א') בהודעה באתר של ארמקו.

לפי ההסכם, שנחתם ב-17 במארס ופורסם כאמור היום, בית זיקוק יוקם במחוז יונן שבסין. עוד צויין, כי החברה הסעודית לוקחת חלק בבתי זיקוק ואחסון נפט ברחבי אסיה במטרה לשפר את הגישה לנפט בשווקים המתפתחים באסיה, שם הדרישה לזהב השחור הולכת וגוברת.

"ההסכם הוא צעד משמעותי בחיזוק הקשר שלנו עם CNPC ובהמשך להתרחבות הגלובלית שלנו", אמר מנכ"ל ארמקו חאליד אל-פליחה. "אנחנו לא רואים את עצמו רק כמוכרי נפט לסין אלא גם כשותפים אסטרטגיים שהקשרים הרבים שיצרנו שם מבוססים על כבוד ואינטרס הדדי".

שיתוף הפעולה הטרי בא בעקבות התפצלות עם חברה סינית אחרת, China Petroleum and Chemical. כמו כן, ארמקו מרחיבה את כיבולת הזיקוק בסעודיה בעקבות דרישות בטיחות של הממשל המדינה, בונה בתי זיקוק במפרץ הפרסי בשיתוף עם חברת Total Sa שבניתו צפויה להסתיים ב-2013 ואחד נוסף בערב הסעודית שבניתו תושלם ב-2014.