מהן הטכנולוגיות שהוצגו בכנס החדשנות של מיקרוסופט?

בכנס הציגה החברה 40 טכנולוגיות חדשות - 20 ישראליות כן הוצגה גרסת Avatar לקינקט, שבה המשתמש מקבל דמות וירטואלית ומשתלב בפעילות חברתית

דומה שמיקרוסופט ישראל לא יכלה למצוא תזמון מוצלח יותר לאירוע Think-Next השנתי שמקיים היום (א') מרכז הפיתוח המקומי של החברה. האירוע, שמתקיים זו הפעם השלישית, נועד להציג את מאמצי הפיתוח של ענקית התוכנה, בדגש על הטכנולוגיה הישראלית. רוח החג ריחפה באוויר, ופורים נכח במצגות של החברה.

הפעם מרכזת מיקרוסופט מאמצים בתחום החיפוש. הדבר ניכר החל באורחים - שבראשם ד"ר צ'י לו, שיא חטיבת השירותים המקוונים של החברה, והאחראי על מנוע החיפוש בינג ובלייז אגוארה, הארכיטקט של שירות Vitual Earth, מה שנקרא גם Bing Maps - וכן גם ב-40 הטכנולוגיות שבחרה מיקרוסופט להציג, 20 מהן של חברות ישראליות.

ברשות מרכז המו"פ הישראלי של מיקרוסופט יש כיום נכס וירטואלי משמעותי - הקישור עם חברת פריים-סנס הישראלית, שעליה מבוססת מערכת הקינקט, ושנחשבת כיום כמוצר המלהיב ביותר שמוכרת מיקרוסופט.

לפני שבוע וחצי זכתה מערכת הקינקט בשיא גינס על מוצר הצריכה האלקטרוני שנמכר הכי מהר מאז שהושק, לאחר שמכרה כ-10 מיליון יחידות בתוך פחות מחצי שנה. זהו מעין פרס ניחומים לחברה, מול ההייפ שלו זוכה אפל עם מוצרי האלקטרוניקה מתוצרתה.

באירוע הציגה מיקרוסופט את גרסת ה-Avatar Kinect, שאמורה להיות מושקת באביב הקרוב, ובו יכולים המשתמשים לקבל דמות משלהם על המסך, שיכולה להשתלב בפעילויות חברתיות שונות.

"בשנים הקרובות נראה דור חדש של חווית משתמש", ציין נשיא מרכז המו"פ של החברה בישראל וסגן נשיא בחברה העולמית, משה ליכטמן, במסיבת העיתונאים שפתחה את הכנס.

אגוארה סיפר באירוע על מאמצי מיקרוסופט בתחום החיפוש המקומי, שבו מנסה החברה לספק זיהוי מבוסס מיקום, שכולל צילום פנורמי של האזור.

בהמשך הציגה החברה את פעילות המחקר בתחום שמבוצעת במעבדת החדשנות המקומית שמנהל עדי דיאמנט, וכן את הסטארט-אפ Superfish, שפיתח מנוע חיפוש ויזואלי. נוסף על כך השיקה החברה היום את פעילות הפיתוח של אפליקציות ל-Windows Phone 7 בישראל.

בתחום החיפוש באינטרנט הציגה מיקרוסופט בכנס חיפוש ממוקד מטרה, משימה או מיקום, כשחלק מהטכנולוגיות פותחו במרכז הפיתוח הישראלי. לצד הטכנולוגיות של מיקרוסופט הגיע לכנס אורח בעל שם מהתחום, גרג הארפר - אחד ממובילי הדעה הבולטים בעולם בתחום הגאדג'טים.