AT&T קונה את T-Mobile מדויטשה טלקום ב-39 מיליארד דולר

מדובר בעסקת ענק בשוק התקשורת העולמי אשר תשולם במזומן ומניות ■ בעקבות עסקה זו תיווצר חברת הסלולר הגדולה ביותר בארה"ב

עסקת ענק בענף התקשורת העולמי: חברת הטלפוניה האמריקנית AT&T וחברת דויטשה טלקום הודיעו הערב (א') כי חתמו על הסכם לפיו תרכוש AT&T את חברת T-Mobile USA בעסקת מזומן (25 מיליארד דולר) ומניות (היתרה), אשר שוויה הנוכחי עומד על כ-39 מיליארד דולר. בעקבות עסקה זו תיווצר חברת הסלולר הגדולה ביותר בארה"ב. ההסכם אושר ע"י הדירקטוריונים של שתי החברות והעסקה צפויה להיות מושלמת בתוך כשנה.

AT&T מסרה כי הרכישה תוסיף יכולות לרשת שלה מהר יותר מכל אלטרנטיבה אחרת והיא מחייבת את החברה להרחיב את הכיסוי שלה ל-4G LTE ל-95% מאוכלוסיית ארה"ב.

"העסקה הזו משקפת התחייבות משמעותית לחיזוק והרחבת תשתיות קריטיות בעבור עתיד האומה שלנו" אמר יו"ר ומנכ"ל החברה, רנדל סטפנסון והוסיף, "זה ישפר את איכות הרשת ויביא ליכולות LTE מתקדמות ליותר מ-294 מיליון איש".

נציין כי על פי תנאי העסקה, AT&T תוכל להעלות את נתח המזומן בעסקה בעד 4.2 מיליארד דולר נוספים. בנוסף נקבע כי חלקה של דויטשה טלקום ב-AT&T יעמוד על כ-8% וכי נציגיה יצטרפו לדירקטוריון AT&T.

במידה והעסקה תושלם, היא תאפשר ל-AT&T הנחשבת כיום לחברת הסלולר השניה בגודלה בארה"ב להוסיף לשורותיה עוד 34 מיליון לקוחות ולעקוף את חברת וריזון ובכך להפוך למפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב. העסקה צפויה להיבחן על ידי הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב מאחר והיא ממזגת בין ספקיות הסלולר השניה והרביעית בגודלן בארה"ב.