אירופה ננעלה בעליות של עד 2.5% בהובלת מניות הטלקום

המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 1.8% ■ הבורסה ביפן סגורה לרגל "חופשת האביב" - חופשה שתוכננה מראש בלי קשר לאסון הטבע

אירופה ננעלה היום (ב') בעליות חדות של עד 2.47%, מדד Stoxx Europe 600 רשם עלייה לאחר שבשבוע שעבר נחתם בירידה של 2.8%, השבוע הגרוע ביותר מאז יולי האחרון. הסיבה להתעוררות הסנטימנט החיובי באירופה הוא עסקת ענק של חברת הטלקום Deutsche Telekom AG שמובילה את מניות הטלקום ברחבי היבשת לעליות.

מתקפת המערב על קדאפי מרכזת כצפוי עניין רב, עיני המשקיעים נשואות לכיוון לוב שבה מתחוללת מתקפת המערב על שלטון קדאפי זה היום השלישי. מחיר הנפט מגיב למתחיות בלוב, כשהנפט מזנק לרמה של 102.27 דולר לחבית.

Deutsche Telekom AG ריכזה עניין רב וזינקה בשיעור חד מאוד על רקע עסקה למכירת יחידת ה-T-Mobile USA לחברה AT&T . הזינוק במניה הוביל מניות טכנוטלוגיה רבות לעליות.

Vodafone Group PLC עולה בשיעור חד.

אסיה ננעלה בעליות

רוב הבורסות המובילות באסיה נסחרו היום (ב') בפתיחת שבוע המסחר במגמה חיובית, כשעדיין כל העיניים נשואות ליפן וללוב. ביפן לא התקיים מסחר היום לרגל "חופשת האביב" - חופשה שתוכננה מראש בלי שום קשר לאסון הטבע שפקד את המדינה.

סוכנות האנרגיה האטומית ביפן דיווחה הלילה כי הלחץ בתוך כור מספר 3 במתחם הגרעיני בפוקושימה עולה באופן שייתכן כי יחייב בקרוב לשחרר את האדים שהצטברו בו לאוויר הפתוח. מדובר בכור הגדול והמסוכן ביותר במתחם. בתוך כך, אמרו הלילה גורמים ביפן כי בניגוד לדיווחים, ככל הנראה לא חלחלו לאדמה מים רדיואקטיביים שבהם נעשה שימוש כדי לקרר את הכורים במתחם. כמו כן, דחה הגורם את ההאשמות כי סמוך למועד האסון בוצעה במתחם ביקורת שגילתה ליקויי בטיחות רבים שדרשו תיקון מיידי.

בלוב מתחולל "מבצע אודיסאה", במסגרתו פועלים כוחות הברית בראשות צרפת, בריטניה וארה"ב נגד משטרו של הרודן מועמר קדאפי. הנפט, כצפוי, לא מאחר להגיב ונסחר בעלייה של כ-2% קרוב מאוד ל-103 דולר לחבית. הלילה הופצצה מפקדה צבאית במתחם הנשיאותי של קדאפי בטריפולי הבירה.

הבנק העולמי העריך כי ליפן ולכלכלה היפנית יידרשו 5 שנים על מנת להתגבר על הנזק שנגרם מאסון הטבע. את הנזק הראשוני מעריכים בבנק העולמי ב-235 מיליארד דולר. עם זאת, הבנק העולמי העריך בנימה אופטימית כי הצמיחה ביפן תואץ לקראת סוף השנה בתמיכת מאמצי השיקום במדינה.

"המניות הוכו ברקע המהומות במזרח התיכון תחילה ועכשיו בעקבות אסון הטבע ביפן. הסיכון העיקרי כרגע הוא המשך עליית מחירי הנפט", ציינו במחלקת השווקים הגלובאליים בסיטיגרופ. "עם זאת, אם האירועים האחרונים לא ישפיעו על התאוששות הכלכלה העולמית, המשקיעים צריכים לחפש הזדמנויות קנייה בשווקים", הוסיפו הכלכלנים.

יצרנית הרכב היפנית ניסאן הודיעה אתמול כי תחל השבוע בייצור חלקי חילוף והרכבת כלי רכב במפעליה בצפון המדינה. ניסאן היא חברת הרכב היפנית הראשונה שמחדשת ייצור לאחר אסון הטבע שפקד את המדינה ב-11 במארס.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]