מניית היום: מזנקת עד 9% ברקע הצלחה בניסוי למחלת כבד

נסווקס מדווחת הבוקר על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני פאזה 2a במתן פומי (דרך הפה) של נוגדן anti-CD3 בחולי מחלת הכבד השומני, הסובלים גם מסכרת

חברת נסווקס , המפתחת מוצרים חדשנים בתחום האימונותרפיה (טיפול באמצעות מערכת החיסון) ובתחום פיתוח החיסונים, מדווחת הבוקר (ב') על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני פאזה 2a במתן פומי (דרך הפה) של נוגדן anti-CD3 בחולי מחלת הכבד השומני, הסובלים גם מסכרת.

נסווקס הינה החברה הראשונה בעולם המקדמת טיפול באמצעות נוגדן anti-CD3 הניתן דרך הפה ולא בעירוי ומדווחת על עמידה בכל מטרות הניסוי תוך השגת בטיחות מלאה בטיפול בנוגדן דרך הפה, מגמה ברורה ומובהקת של השראת תאים לבנים מווסתים ומגמות חיוביות ומובהקות במספר מדדים קליניים.

הניסוי בחן מתן הנוגדן דרך הפה במינונים שונים לתקופה של חודש ימים, מעקב של חודש נוסף וכן שינויים במדדים אימונולוגיים העשויים להוות אינדיקציה ליעילות הטיפול. הניסוי כלל 36 חולים בגילאי 18-75 הסובלים ממחלת הכבד השומני והפרעות במטבוליזם של הגלוקוז ובוצע במרכז הרפואי האוניברסיטאי של הדסה בירושלים.

נסווקס שבה והוכיחה כי הטיפול בנוגדן דרך הפה נמצא בטוח בכל שלוש קבוצות המינון שנבדקו וללא תופעות לוואי מערכתיות או מקומיות בלתי רצויות לטיפול.

החברה הראתה מגמות חיוביות במספר מדדים קליניים בחולים שטופלו בנוגדן בהשוואה לקבוצת הפלצבו. בין המדדים החיוביים המובהקים נצפתה ירידה ברמת אנזים כבדי המהווה אחד מהסמנים לתהליך דלקתי בכבד בחולים אלה. כמו כן נצפתה ירידה מובהקת ברמת הגלוקוז ורמת האינסולין בדם, אשר להם חשיבות בחולים עם כבד שומני הסובלים גם מהפרעה במטבוליזם של הגלוקוז או מסכרת מסוג 2. סימנים חיוביים אלה נמשכו בחלק מן החולים גם 30 יום לאחר הפסקת הטיפול הפומי.

ד"ר רום אליעז, מנכ"ל נסווקס, ציין: "הדגמה ראשונית זו של תוצאות חיוביות במדדים קליניים בחולים עם מחלה דלקתית מעודדת מאד. נסווקס ממשיכה לפתח אימונותרפיה חדשנית זו העשויה להועיל לטווח של מחלות דלקתיות ואוטואימוניות להן קיים פוטנציאל שוק נרחב ביותר וצורך מתמיד בטיפולים משופרים".