הפדיונות בקרנות - בשיא שלא נראה מאז מפולת 2008

מיטב: הפדיון בקרנות המנייתיות הסתכם ב-310 מיליון שקל בשבוע החולף - השבוע הגרוע ביותר מאז קריסת "בר סטרנס" במארס 2008 ■ הציבור בורח לקרנות הכספיות

מסתבר שציבור המשקיעים לא אדיש לאירועים הגיאו-פוליטיים ולא מקשיב למסרי ההרגעה של האנליסטים: האסון הגרעיני ביפן והקרבות בלוב הביאו לפדיונות עתק של 1.7 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות בשבוע החולף - שיא שלא נראה מאז קריסת ליהמן ברדרס ב-2008, מה שהצית את המפולת הידועה לשמצה בבורסות מסביב לגלובוס. כך עולה מנתוני מיטב בית השקעות שפורסמו היום (ב').

למעשה, הקרנות הכספיות היו היחידות שרשמו גיוסים (בהיקף של 400 מיליון שקל), מה שמעיד גם כן על לחץ בציבור כיוון שהקרנות הכספיות נתפסות ב"חוף מבטחים" אליו ניתן לברוח בתקופות של חוסר ודאות וירידות בבורסה. במיטב מציינים כי הנהירה לקרנות הכספיות מעידה על "לקיחת 'פוזיציית בונקר' עד יעבור זעם".

קרנות הנאמנות המנייתיות ציינו את השבוע הגרוע ביותר מאז קריסת בית ההשקעות האמריקני "בר סטרנס" על ידי JP מורגן במארס 2008, לאחר שפדו כ-310 מיליון שקל. קרנות אג"ח חברות וכללי היו "שק החבטות" של השבוע האחרון עם פדיון ענק של 900 מיליון שקל - הגבוה ביותר בשנתיים וחצי האחרונות.

"הסנטימנט אצל המשקיעים בקרנות המנייתיות נותר שלילי", נכתב בסקירת מיטב. הקרנות המנייתיות המתמחות בישראל פדו 190 מיליון שקל ואילו הקרנות הגמישות פדו סכום נמוך יותר - 60 מיליון שקל.

בסך הכל צנחו נכסי תעשיית הקרנות מתחילת החודש בכ-2.6 מיליארד שקל. תעשיית הקרנות כ-160 מיליארד שקל נכון ל-17 במארס - סך הנכסים הנמוך ביותר מאז ה-12 בינואר השנה.