שטייניץ הודה לפני שנה: העלאת תמלוגי הגז "תשורשר לצרכן"

בתשובה לח"כ יחימוביץ' במאי 2010 כתב שר האוצר כי המיסוי עשוי להתגלגל למחיר החשמל ■ האוצר בתגובה: שיעור המיסוי ישונה בעקבות המלצות ששינסקי, לא התמלוגים

העלאת שיעור התמלוגים על מאגרי הנפט והגז תביא להתייקרות מחירי החשמל לצרכן, כך קבע לא אחר מאשר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ. בתשובה לשאילתא שהגישה ח"כ שלי יחימוביץ', כתב שטייניץ כי "העלאת שיעור התמלוגים תשורשר בחלקה למחיר לצרכן". התשובה נמסרה ליחימוביץ' במאי שעבר, חודש לאחר הקמת ועדת ששינסקי, והיא מופיעה באתר של יחימוביץ'.

תגובת שלי יחימוביץ: "השאילתא והתגובה פורסמו באתר שלי ואף נשלחה עליהן הודעה לעיתונות. חברות הדלק השתמשו בה שוב ושוב בקמפיין שלהן והקריאו אותה בוועדת הכספים. לגופו של עניין, אני כמובן שמחה ששטייניץ שינה את דעתו מאז וכבר ברכתי אותו על כך בפומבי, אך מוכנה לשוב ולברך".

ח"כ מירי רגב, הטוענת כי העלאת המיסוי על תגליות הגז תביא להתייקרות תעריפי החשמל, אמרה היום ל"גלובס" כי המסמך מוכיח את קיומו של "קשר שתיקה" נגד ההתייקרות הצפויה. רגב האשימה את האוצר כי שיקר לוועדה כשדחה את התזה שלה וניסה להציג אותה כהזויה.

באוצר ניסו היום להצדיק את המסמך. בתגובה לפניית "גלובס", אמרו באוצר כי אכן הוחלט שלא להעלות את שיעור התמלוגים, ובמקום זאת נקבע המס המיוחד. "אנו מודים למירי רגב שעזרה לנו להבהיר לציבור מדוע הוועדה בחרה בסופו של דבר להעלות את שיעור המיסוי, אך לא להעלות את התמלוגים", נמסר מהאוצר. לפי החוק החדש יישאר שיעור התמלוגים 12.5%, ובנוסף יוטל מס מאגרים בגובה 50%-20%.

בתגובה אמרה רגב כי "באוצר ממשיכים לשחק משחקי מילים כשהם טוענים שיש הבדלים בין תמלוגים למיסוי, אבל התוצאה זהה. האוצר יודע שמחיר החשמל יעלה בעקבות החוק. הם בחרו לשקר לציבור ולחברי הכנסת. שיקומו ויגידו את האמת - שהציבור ישלם".

רגב הוסיפה כי היא אינה מבינה מדוע יחימוביץ' לא סיפרה על תשובתו של שר האוצר במהלך הדיונים שנערכו בוועדת הכספים בשבוע שעבר לקראת ההצבעה על אישורו הסופי של החוק. "השתיקה של יחימוביץ' מקוממת בעיני, במיוחד מצד מישהי שמציגה את עצמי כדואגת לעניים ולשכבות החלשות".

מכתב
 מכתב