ריצ'רד ראסל: "הפד חייב להפסיק להדפיס כסף ולבלבל משקיעים"

"הפד' סבור כי אם ימשיך להזרים דולרים לשווקים, זה יהווה 'צונאמי מוניטרי' שיסחוף את ארה"ב והעולם לרמות חדשות של שגשוג - מה לעזאזל לא בסדר עם הפוליטיקאים האלה?!"

"הפדרל ריזרב לקח על עצמו את התפקיד של שמירה על המערכת הפיננסית של כל העולם. לטענתו, אם הוא ימשיך להדפיס ולהזרים כסף לשווקים הפיננסיים, 'אוקינוס המזומנים' הזה יהווה 'צונאמי מוניטרי' שיסחוף את ארה"ב ושאר העולם לרמות חדשות של שגשוג. מה שבטוח, הוא שהבנק זורע זרעי אינפלציה בארה"ב ובכל העולם - מה לעזאזל לא בסדר עם הפוליטיקאים האלה?!".

את הדברים האלו אומר גורו ההשקעות ריצ'רד ראסל, בניוזלטר האחרון ששלח למנויו ("Dow Theory Letters"). לדברי ראסל, הבנק המרכזי לא יכול לעצור את "חגיגת הבזבוזים" שמתבטאים גם בהדפסה וגם בהזרמה של כסף לשווקים, וגם ברכישה של אג"ח ממשלתיות במאות מיליארדי דולר. ראסל התכוון בדבריו לתוכניות החילוץ השונות של הפד', ובמיוחד לתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית בארה"ב, ה-QE2.

ראסל סבור כי הפד' חייב להפסיק את הדפסת הדולרים. הדברים האלה, בנוסף לפעולות הרגולטוריות של הממשל ופעולות המיסוי, יוצרים לדבריו רמות גבוהות של אי-ודאות ובלבול בקרב עסקים, ולא משיגים את המטרה של סיוע לעסקים ולכלכלה כולה. "בהדפסת הכסף, ברננקי רצה לסייע לשוק הדיור ולהרים מחירי הבתים, להגדיל את התעסוקה בכלל ארה"ב ועוד - עד עכשיו שום דבר לא עובד והתוכנית היא הלם לשווקים", אומר ראסל.

"תודה רבה לך, ברננקי"

"אם אתם שואלים 'מה יקרה אם הניסוי של יו"ר הפד' בן ברננקי לא יצליח', התשובה היא, לפחות בעיני ברננקי עצמו, היא כי התוכנית חייבת להצליח - אם המערכת לא מגיבה להזרמת הכספים אז כנראה שלא הוזרמו מספיק מזומנים ויש להדפיס עוד דולרים וליצור QE3, QE4 וכך הלאה", לדברי ראסל.

גורו ההשקעות סבור, כי אם אתה ממשיך לדחוף מוצר מסוים, טוב ככל שיהיה (המזומנים לשוק - י.נ), בשלב מסוים הביקושים והצורך אליו ידעכו - וכך אנחנו רואים בהתנהגות הדולר בזירת המט"ח בעולם. "וכשכוח הקנייה של הדולר יורד - האינפלציה מרימה את ראשה, ואנחנו רואים את זה כרגע בעיקר במוצרי המזון והאנרגיה, מוצרים שלמרבה האירוניה הוסרו ממדד האינפלציה של הפד' - כך שלדידו אין בכלל חששות לאינפלציה והוא יכול להמשיך עם הזרמת הכספים", אומר ראסל.

"מנקודת מבטו של המשקיע, כל זאת יוצר בועה בשוק המניות", לדברי ראסל. "המשקיעים מבולבלים בין הצהרות הבנק המרכזי, להתנהגות השווקים בפועל - מחירי המניות מזנקים, מחירי המזון והאנרגיה מטפסים, המחירים של שאר הסחורות מפגינים תנודתיות גבוהה וערכו של הדולר צונח. הפד' אומר שלא ייתן למיתון של השנתיים האחרונות להפוך ל'שפל הגדול 2' - אם כך אז כנראה והעתיד שלנו בטוח. תודה רבה לך, ברננקי", אומר ראסל בציניות ברורה.