"במגזר הערבי יש פוטנציאל כלכלי אדיר של כ-35 מיליארד שקל"

שר התחבורה: "השקענו בתשתיות ובתחבורה הציבורית ביישובים הלא יהודים למעלה מ-400 מ' ש', והתוצאות נראות בשטח: כבישים חדשים וכ-3.5 מיליון נוסעים בתחבורה הציבורית בשנה"

מגזר הערבי טמון פוטנציאל כלכלי אדיר שנאמד בכ-35 מיליארד שקלים. במטרה להגשים את הפוטנציאל הזה וליצור עתיד טוב יותר לכל אזרחי המדינה, השקיע משרד התחבורה בשנתיים האחרונות במגזר הלא יהודי מעל 400 מיליון שקלים, ויש גם תוכניות רבות לעתיד". כך הודיע היום (שלישי) שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ במהלך כנס כלכלי לשותפות בצמיחה של המגזר הערבי במדינת ישראל, במסגרת ועידת ראש הממשלה.

"הפעילות במגזר הלא יהודי חשובה מאוד במטרה להתניע ולתת למגזר זה תאוצה. פעילות זו כוללת תוכנית חומש למגזר הבדואי בצפון בעלות של 75 מיליון שקלים, ו-133 מיליון שקלים נוספים שמוקצים לבדואים בנגב. זאת במקביל לתוכנית נתיבי ישראל, ממנה נהנה המגזר הלא יהודי בהיותו חלק מהפריפריה.

"לצד תוכניות אלה, אנו משקיעים גם בתשתיות ובתחבורה הציבורית בתוך היישובים. היו ישובים שהתחבורה הציבורית כלל לא הייתה קיימת בהם והיום, בעקבות ההשקעה והפעילות של משרד התחבורה, ההצלחה אדירה והתוצאות נראות בשטח: מדי יום נוסעים במגזר זה מעל 13 אלף נוסעים. למעלה ממחציתם רק ביישוב רהט, והשאר בכל רחבי הארץ. סך הכל, נוסעים מדי חודש כ-300 אלף תושבים מהמגזר הלא יהודי. בשנה מסתכם מספרם ב-3.5 מיליון נוסעים".

השר הוסיף כי משרד התחבורה ממשיך לפעול לשדרוג התחבורה הציבורית ביישובים הערביים בישראל. "שילוב התחבורה במגזר זה יוביל למהפכה. ההשקעה בסופו של דבר תשתלם לחברה ולמדינה כולה. ההכנסה לרשויות המקומיות תהיה גבוהה יותר, והדבר יחזק את המדינה ואת כל תושביה. בעודנו מביטים בדאגה על המתרחש בתקופה האחרונה במדינות השכנות, אנחנו אומרים 'טוב שאנחנו במדינת ישראל', ויחד, כל הגזרים במדינה, אנחנו מקדמים את הדברים למען עתיד טוב יותר לכולם", הוסיף כץ.