צפו: חשש מ"חלב רדיואקטיבי" ביפן; ארה"ב עוצרת הייבוא

במים בטוקיו נמדדה רמת קרינה מסוכנת לילדים ונאסר על תינוקות לשתות מי ברז ■ בנוסף, הודיעה ארצות הברית כי תעצור ייבוא חלב, ירקות ופירות מיפן

ביפן גובר החשש הכבד מהשפעות דליפת הקרינה מכור הגרעין בפוקושימה. מבדיקה שנערכה במדינה התגלו רמות קרינה גבוהות במים בטוקיו, מה שגרם לארצות הברית להודיע היום על הפסקת ייבוא אוכל מהמדינה.

הרשויות ביפן הודיעו כי במים בטוקיו אותם צורכים כ-13 מיליון תושבים, נמצאו רמות קרינה כפולות מהרמה הבריאה לשימוש ילדים. לדברי גורמים במדינה "זהו ללא ספק תוצאה ישירה מהאסון בפוקושימה".

לדברי ראש עיריית טוקיו, קיימת סכנה בשתיית מים רק לילדים מתחת לגיל שנה. לדבריו, לרוב האוכלוסייה אין סיכון מיידי בצריכת מי ברז.

בשל הדיווחים על איכות המים הודיעה ארצות הברית כי תעצור את ייבוא החלב, הירקות והפירות מארבעה אזורים שונים ביפן שנפגעו מהאסון. הבאה בתור שצפויה להפסיק את ייבוא המוצרים לשטחה היא ככל הנראה קוריאה הדרומית.

ביפן פרסמו היום אומדן ראשוני לשווי הנזק שנגרם במדינה בעקבות רעידת האדמה והצונאמי. לדברי גורמים בממשל הנזק שנגרם במדינה מוערך ב-310 מיליארד דולר, וזאת ללא ההפסד העתידי בעקבות הפסקת ייצוא מוצרים.