הליך הפרה נגד קשת: שידרה פרסומת עם ארז טל בזמן "האח הגדול"

הרשות השנייה אוסרת על שידור פרסומת בכיכוב מגיש התוכנית כדי לא ליצור טשטוש בין הזמן התוכניתי לפרסומות ■ קשת: "טעות שנבעה משינוי לוח השידורים עקב האירועים החדשותיים"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת, לאחר שזו שיבצה במהלך שידור "האח הגדול" את הפרסומת החדשה של בנק הפועלים בכיכובו של ארז טל.

על-פי כללי הרשות השנייה, חל איסור לשדר בזמן שידור תוכנית, פרסומת בהובלתו של מגיש אותה תוכנית - זאת על מנת לא לצור טשטוש בין הזמן הפרסומי לזמן התוכני המשודר.

דילמות של מפרסמים

טל מוביל יחד עם עלמה ז"ק, גם היא כוכבת מבית הזכיינית קשת, את קמפיין הפרסום החדש של בנק הפועלים, לקידום שירות "פועלים קונקט". במסגרת הקמפיין, שעולה באמצעי המדיה השונים, טל מגלם לקוח של הבנק וז"ק היא העוזרת האישית שלו. מדובר בקמפיין של אדלר-חומסקי.

חוקי הרשות השנייה במתכונתם הנוכחית, מביאים למציאות בעייתית לאור העובדה כי אחד המפרסמים המשמעותיים - בנק הפועלים - מנוע למעשה מלעשות שימוש בקמפיין שלו באחת המשבצות האטרקטיביות ביותר, אם לא האטרקטיבית ביותר בלוח השידורים. בדילמות דומות עמדו בעבר מפרסמים אחרים, כמו בנק דיסקונט למשל, ששידור פרסומת בהובלת מודי בראון שהגיש את משדר המונדיאל ב-2006, הביא גם אז את קשת להליך הפרה.

מהרשות השנייה נמסר, כי "שיבוץ התשדיר של בנק הפועלים בכיכובו של ארז טל במסגרת שידורי התוכנית 'האח הגדול' עומד בניגוד לכללי הרשות השנייה. לפיכך יטופל הדבר במסגרת הליך הפרה לכאורה מול 'קשת'".

מקשת נמסר: "אנו מתנצלים. מדובר בטעות אשר נבעה משינוי לוח השידורים בעקבות האירועים החדשותיים של אתמול".