חברת חשמל השקיעה 2 מיליון ש' במטריקום

ההשקעה בוצעה לצורך פיתוח מערכת ה-MetrySense של מטריקום, שמאפשרת ניטור בזמן אמיתי של קווי מתח עליון ומתח גבוה

חברת מטריקום תקשורת קיבלה השקעה מחברת החשמל לישראל (חח"י), דרך היחידה לקידום רעיונות טכנולוגיים (קר''ט) לצורך פיתוח מערכת ה-MetrySense של מטריקום, שמאפשרת ניטור בזמן אמיתי של קווי מתח עליון ומתח גבוה. מדובר בהשקעה של כ-2 מיליון שקל.

אחת מאפליקציות מערכת ה-MetrySense היא אספקת מידע על רמת הניקיון של המבדדים המותקנים על עמודי מתח עליון ומתח גבוה, ויכולת חיזוי של פריצת קשתות חשמליות על המבדדים, שעלולות לגרום לקצרים ושקיעות מתח נרחבות. בעזרת המערכת, יכולות חברות החשמל לנתב באופן אופטימאלי את פעילות שטיפת המבדדים למקטעים הרגישים ביותר בכל נקודת זמן, ובכך לשפר את איכות רשת החשמל, ולחסוך באופן משמעותי בהוצאות התחזוקה הגבוהות.

המערכת תומכת בתקני תקשורת אינטרנטיים חדשים (IETF 6LoWPAN), המממשים את פרוטוקול IPv6 מעל רשת רדיו, ויוצרים רשת אינטרנט של סנסורים ( "the internet of things").

"אנו שמחים לבצע את ההשקעה בחברת מטריקום תקשורת. השקעה זו נעשתה במסגרת הפעילות של קר"ט, שמטרתה לקדם ולזרז פיתוח של רעיונות טכנולוגיים חדשניים בתחומים של רשת החשמל החכמה, שיפור איכות החשמל והתייעלות אנרגטית", אמר ד''ר אדריאן ביאנו, סמנכ''ל משאבים אסטרטגיים בחברת חשמל.

"אנו שמחים שלאחר תקופה ארוכה של בדיקות התכנות החליטה חברת חשמל להשקיע במטריקום. MetrySense הינה מערכת ייחודית, ואני משוכנע שבאמצעות הסיוע הרב של חברת חשמל, ניתן יהיה להציע לשוק העולמי מוצר חדשני, שיסייע לחברות החשמל לשפר את איכות החשמל ולחסוך באופן משמעותי בהוצאות התחזוקה", אמר לירון פרנקל, מנכ"ל חברת מטריקום.

מטריקום נוסדה בשנת 2008 על ידי צוות של מנהלים בכירים ומומחים בתחום עיבוד אות ותקשורת. החברה מפתחת פתרונות משולבי חיישנים ומערכת תקשורת אלחוטית בהספק נמוך, המאפשרים איסוף אינפורמציה ובקרה של יחידות אלחוטיות בפריסה רחבה, ללא הוצאות תחזוקה שוטפות, ובשימוש בתקני תקשורת אינטרנטיים מתקדמים.