חברת ביטוח מתמודדת על רכישת כלל ביטוח

ל"גלובס" נודע כי תג המחיר עשוי להגיע ל-2.1 מיליארד דולר, לעומת 1.9 מיליארד דולר עליהם דובר במו"מ בין כלל ביטוח לפרמירה

בנוסף לקרן פרמירה - גם חברת ביטוח אירופאית גדולה מתמודדת על רכישת כלל ביטוח . כך נודע ל"גלובס". החברה שכרה בנק השקעות ומנהלת עם קבוצת IDB, שבבעלות נוחי דנקנר, שיחות ב"דרג מקבלי החלטות".

כחברת ביטוח בעלת פעילות בינלאומית ענפה, החברה רואה ברכישת כלל ביטוח השקעה אסטרטגית ולכן תג המחיר עשוי להגיע לכדי 2.1 מיליארד דולר. זאת בהשוואה ל-1.9 מיליארד דולר, המחיר שדובר עליו במו"מ בין IDB לקרן פרמירה. החברה אף אינה זקוקה למימון לרכישת כלל ביטוח ותעשה זאת ממקורותיה העצמיים. מ-IDB לא נמסרה תגובה.

חברת הביטוח האירופית כבר נכנסה לחדר המידע שפתחה IDB, נפגשה עם בכירים בכלל ביטוח ו"אמנם לא מתקדמת בבדיקותיה כמו פרמירה, אבל לא נמצאת הרבה אחריה".

היום (א') נודע כי החברה עברה בשבוע האחרון "משוכה משמעותית" בתהליך קבלת ההחלטות הפנימי שלה, כעת היא צפויה בשבועות הקרובים לסיים בדיקותיה לגבי כלל ביטוח ולאחר מכן תניח על השולחן הצעת מחיר.

מאחר ומדובר בחברת ביטוח המפוקחת על ידי רגולציה אירופית, לא צפויות בעיות באישור העסקה בישראל על ידי המפקח על הביטוח. זאת, בניגוד לפרמירה, שכקרן פרייבט אקוויטי תעבור מסלול ארוך עד לקבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים.

יצוין כי בעבר ביקשה פרמירה לקבל בלעדיות במו"מ לרכישת כלל ביטוח, אך IDB סירבה.