1.2 מיליון שקל פיצוי לעובדת שופרסל שהחליקה בגלל נוזל

ביהמ"ש קבע כי חברת הניקיון סופר סקיוריטי תישא באחריות לנזקי התובעת בשיעור 80%, ואילו שופרסל תישא ב-20%, שכן כבעלת הסניף הייתה צריכה לפקח על חברת הניקיון ועובדיה

בית משפט השלום בהרצליה קבע בשבוע שעבר (ד') כי עובדת בשופרסל, שהחליקה בסניף שבו עבדה כתוצאה מנוזל שהיה על הרצפה ונפצעה ברגלה בצורה קשה, תפוצה בסכום של כ-1.2 מיליון שקל.

האירוע קרה בנובמבר 2006, בעת שאנה דור, שעבדה באחד מסניפי שופרסל, החליקה על רצפת הסניף וכתוצאה מהתאונה נפגעה קשה, איבדה את כושר עבודתה, והיא סובלת מנכות בשיעור של 46%.

באמצעות עורכי הדין אריאל פרויליך וניסים פרחי ממשרד פרויליך-פרחי הגישה העובדת תביעה וטענה כי שופרסל אחראית לנזקים שנגרמו לה.

שופרסל, מצדה, טענה כי האחריות לנזק שנגרם לעובדת רובצת על כתפיה של החברה שסיפקה לה שירותי ניקיון - "סופר סקיוריטי". חברת הניקיון כפרה באחריות וטענה כי מקורו של הנוזל עליו החליקה העובדת הוא בנזילה מאחד ממקרריה של שופרסל.

שופט בית משפט השלום בהרצליה, מאיר שנהב, קבע כי הנוזל עליו החליקה התובעת מקורו במכונת שטיפה שהפעיל אחד מעובדי חברת הניקיון, ולפיכך הטיל על חברת הניקיון אחריות עיקרית לנזקי התובעת בשיעור של 80% מהנזק שנגרם לעובדת.

שופרסל, החליט השופט, תישא ב-20% מגובה הנזק, שכן כבעלת הסניף הייתה צריכה לפקח על חברת הניקיון ועובדיה.

רשלנות תורמת

"לא ניתן לפטור את שופרסל מאחריות חלקית לנזק, שכן כבעלת המקום ומחזיקתו, אמור היה מנהלה לשים ליבו למתרחש, תוך פיקוח מסוים על התנהלות חברת הניקיון".

עוד ציין השופט כי גם לעובדת עצמה הייתה "רשלנות תורמת", לנזק שנגרם לה, שכן "כעובדת ותיקה במקום, שניהלה את המעדנייה, אמורה הייתה להבחין במתרחש ולהישמר על נפשה בהליכה זהירה". (ת.א. 14674/12/08).