דוראה מסתבכת: לא תעמוד בתחזית תזרים המזומנים

הדוחות הכספיים שפרסמה היום החברה חתכו את מחירה ב-10.9% לשווי חברה של 42 מיליון שקל בלבד

השלמת מכירת החזקותיה של חברת הנדל"ן דוראה בקרן מלונות פתאל תמורת כ-34 מיליון שקל, עליה היא דיווחה בסוף השבוע הקודם, לא עודדה את המשקיעים בה. ומאז ועד היום (כולל) השלימה מנייתה של החברה, הנאבקת כדי להתמודד עם חובותיה, צניחה של 36%.

בדוחות הרבעון השלישי שפרסמה החברה שבשליטת בצלאל איגר בסוף נובמבר 2010, היא הציגה תוכניות מימוש נרחבות של כ-130 מיליון שקל עד סוף הרבעון השלישי של 2012, שיחד עם קבלת דיבידנדים מחברות מוחזקות, אמורות לסייע לה להתמודד עם סך התחייבויות של כ-740 מיליון שקל (במאוחד), ועם פירעון אג"ח של 42 מיליון שקל (מתוך התחיבויות אג"ח בהיקף כולל של 180 מיליון שקל) ברבעון השני של השנה.

כעת נראה כי מי שעוד קיווה לשינוי כיוון אפשרי בחברה תודות למהלך זה התבדה, כשהבוקר (א') פרסמה דוראה עדכון שלילי לקראת פרסום דוחותיה הכספיים השנתיים. העדכון נוגע לצפי תזרים המזומנים שיגיע לקופת החברה - הן מבחינת הסכומים והן מבחינת עיתוי קבלתם - בהשוואה למה שפרסמה החברה בסוף נובמבר.

כך מדווחת דוראה, בין היתר, כי עלול להיווצר פער בלוח הזמנים למכירת נכסים שהיא מתכננת לממש בין יוני 2011 ליוני 2012, בסך מצטבר של כ-99 מיליון שקל. את הפער מייחסת החברה להתאוששות איטית של שוקי אירופה מהמשבר הכלכלי האחרון, והמשך חוסר הוודאות הקיים בעולם.

זאת ועוד: סכום של 15 מיליון שקל שציפתה דוראה לקבל כדיבידנדים מחברות מוחזקות עד סוף החודש הבא, התכווץ לכ-8 מיליון שקל בלבד, וכן לא יצאה לפועל תוכנית למכירת אג"ח החברה שבידיה בהיקף של 5 מיליון שקל, בשל ירידה במחירן. דוראה גם מטילה ספק באפשרות לקבל סכום של 7 מיליון שקל עד סוף חודש מאי תמורת מימוש אופציות של החברה, הנמצאות כיום "מחוץ לכסף".

גייסה 55 מ' ש' מקופות פסגות

העדכון הזה הוביל את מנייתה להיחתך היום כאמור ב-10.9% נוספים, לשווי חברה של 42 מיליון שקל, נמוך ביותר מ-50% משווי שיא שרשמה סמוך לתחילת השנה.

דוראה עוסקת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ובאירופה. השקעותיה באירופה גרמו לה למשבר תזרימי, שבעטיו יכולתה לעמוד בהחזר החובות במועדם מותנית, על פי רואי החשבון שלה, ב"מימוש תוכניות ההנהלה, הכוללות בין היתר מימוש נכסים, קבלת דיבידנדים מחברות מוחזקות והמשך העמדת אשראי מתאגידים בנקאיים ואחרים".

הכנסות דוראה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו ב-23 מיליון שקל בלבד, ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד של 36 מיליון שקל בהמשך להפסד עצום של 114 מיליון שקל ב-2009, שנבע ברובו מהפחתת שווי השקעות שביצעה.

איגר, לשעבר מנכ"ל בקבוצת הנדל"ן של יצחק תשובה וראש סקטור הבנייה בחטיבה העסקית של בנק לאומי, רכש את השליטה בדוראה בשנת 2000, והוא משמש כיום כמנכ"ל ויו"ר החברה. בשנים 2006-2007 רכשה דוראה מניות של החברות הציבוריות אורתם סהר (42%) וליברטי פרופרטיס (78%), ובמקביל השקיעה יחד עם שותפים בנכסים מניבים בגרמניה ובבתי מלון באירופה. כמו כן, השקיעה החברה ברוסיה במתחמים מניבים המיועדים לפיתוח למגורים ומסחר.

חברת הנדל"ן, הסובלת נכון לסוף ספטמבר 2010 מגירעון של 78 מיליון שקל בהון העצמי, הצליחה לגייס בפברואר 2010 55 מיליון שקל מקופות הגמל של פסגות, בהלוואה לשבע שנים. פחות מחודש לאחר מכן גייסה החברה 105 מיליון שקל מקרן המנוף בראשית, הפעם לתקופה של שש שנים. קודם לכן, נכנס להשקעה בחברה המרצה לשוק ההון, נפתלי מנדלוביץ',אשר בעקבות המרת אג"ח מחזיק כיום בכ-15% ממניות החברה.