לקראת פסח: רמי לוי חוזר לעוף בשקל; שופרסל מוזילה את הדגים

שופרסל מצהירה כי תגיב לכל מבצע של המתחרים ■ מחסני כמעט חינם יוזילו את מחירי הבשר ■ רמי לוי: "שופרסל ורבוע כחול מנהלות קרב על האגו; השנה הזמנו פי שתיים מצות"

הקרב בין רשתות השיווק על סל הקניות לחג הפסח החל, ולמרות עליות המחיר, ברשתות השיווק מעריכים כי הסל לחג לא יהיה יקר יותר מסל בשנה שעברה. רשתות השיווק פתחו כבר בימים האחרונים במבצעים מיוחדים על חומרי ניקוי, ואלה צפויים להתרחב כבר מתחילת השבוע הבא למוצרי מזון.

רשת רמי לוי תחל בשבוע הבא להציע מספר מוצרים לחג ב-1 שקל בלבד, בהתניית קנייה של 39 שקל ברשת. המוצרים שיוצעו למכירה בשקל הם 1 ק"ג מצות, מיץ ענבים 1 ליטר, ממרח שוקולד 400 גרם וקמח מצה 500 גרם. המימוש יוגבל לשתי יחידות מכל פריט.

ל"גלובס" נודע כי בנוסף, במשך 5 ימים לפני החג, מיום חמישי ועד יום שני, תמכור הרשת ק"ג עוף טרי ב-1 שקל בלבד. הרכישה תותנה בקניות ברשת בסכום קטן, והמבצעים לא יוגבלו לחברי מועדון. רמי לוי מעריך כי עלות המבצעים תעמוד על 2 מיליון שקל.

בשופרסל, הרשת הגדולה בישראל, שמו דגש על דגים טריים המוצעים בהנחה של 50%. כך, למשל, דג סלמון טרי יימכר בשופרסל דיל ב-43 שקל לק"ג בלבד.

בשופרסל הקימו חדר מצב שיוכל להגיב למבצעים ברשתות המתחרות. כל דיווח לחדר המצב על מוצר שנמכר זול יותר ברשת אחרת - יקבל אישור מיידי להוריד את המחיר.

"בחדר המצב יושבים 7-10 אנשים שמקבלים דיווחים ממנהלי סניפים או סגניהם על מחירים אצל המתחרים. חדר המצב נועד לאפשר להגיב במהירות למחיר ולתת ביטחון ללקוחות שלנו כדי שהסל יהיה יותר זול", מסביר מנהל העסקים הראשי בשופרסל, ריצ'רד הנטר.

- תגיבו למכירת מוצרים בשקל?

"כשמוכרים מצות בשקל, צריך למכור משהו אחר ביוקר. אנחנו בודקים את המוצרים הכי נמכרים בחג".

- ומה לגבי מבצעי עוף בשקל?

"בחנות ליד באותה עיר, נמכור באותו מחיר. אני מבדיל בין מחיר אמיתי לטריק שיווקי. אם מישהו יביא 100 אלף מצות, שזו כמות שמספיקה ליום מכירות בשופרסל - אז אני אגיב במשך יום אחד, וביום השני כבר לא. יש לנו הפתעות שאנחנו לא נחשוף. השבוע זה פירות וירקות ב-1.99 שקל".

לדברי הנטר, שופרסל נערכה לחג עם שורה של מבצעים. "הסל של לקוח ממוצע בשופרסל יהיה זול יותר לפחות ב-5% מהסל שנה שעברה".

לדבריו, הסבת 32 חנויות לשופרסל דיל הורידה את המחירים ב-10%-15%. בנוסף, אשתקד היה מספר מבצעים מצומצם בשופרסל דיל, והשנה יש מגוון רחב של מבצעים.

לקראת החג שופרסל הורידה גם מחירי מוצרי החשמל ברשת עם הבטחה למחיר הזול בארץ.

רשת מחסני כמעט חינם שמה במוקד פעילותה לחג את בשר הכבש והעגל. הרשת תמכור עגל חלב וכתף כבש ב-34.90 שקל לק"ג לחברי מועדון. המבצע יותנה בקנייה ב-500 שקל ברשת.

"על חתיכת בשר אצלנו הם יחסכו 150 שקל. עגל חלב נמכר ב-90 שקל ק"ג. צרכנים קונים 3 ק"ג בשר לשולחן החג, ואצלנו יחסכו 150 שקל. עגל חלב נמכר ברשתות האחרות ב-90 שקל לק"ג", מסביר עדי צים, מבעלי השליטה במחסני כמעט חינם.

לדבריו, הרשת מציעה מבצעים אטרקטיביים על מוצרי חלב ושמה השנה דגש מיוחד לקראת החג על מבצעים המתאימים ללקוחות חרדיים.

בימים האחרונים הגבירו שופרסל ורבוע כחול את הפרסום בטלוויזיה. אחרי ששופרסל שכרה את צביקה הדר, שכרה רבוע כחול את ויקי כנפו.

רמי לוי טוען כי מדובר בקרב אגו. "יש להם קרב על האגו. כל אחד מהם רוצה להראות מי משקיע יותר בפרסום ומי יותר גדול. אנחנו, במקום להילחם על האגו, משקיעים את הכסף במבצעים לצרכנים. כחברה בורסאית את יכולה לראות שהרווח הגולמי, שמבטא את המחיר לצרכן, הוא הכי נמוך אצלנו", אומר לוי.

- אשתקד מכרת מצות בשקל, אבל לא היה לך מספיק מצות.

"השנה הזמנו פי שתיים מצות ועשינו הסכם מראש עם הספק, ואני מקווה שלא יהיה חסר. בשנה שעברה מכרנו 50 אלף חבילות, השנה נמכור 100 אלף חבילות".

דוגמאות למבצעים
 דוגמאות למבצעים