4 חודשים אחרי האסון בכרמל: טייסת הכיבוי יוצאת לדרך

המטוסים שירכיבו את טייסת הכיבוי החדשה הם מסוג "אייר טרקטור"- 802 ובכוחו של מטוס אחד לשאת כ-3 טון של מים וחומרים מעכבי בעירה

כ-4 חודשים אחרי שריפת הענק בכרמל, שבה נספו 44 איש ונחשפו מחדלים קשים במערך הכבאות הארצי, טייסת הכיבוי הישראלית יוצאת לדרך: אם תנאי מזג האוויר באירופה יאפשרו, מחר ינחתו בשדה דב שלושת מטוסי הכיבוי הראשונים שיהיו חלק מטייסת הכיבוי החדשה, שתישא את שמו של הנער אלעד ריבן, מתנדב ב"צופי אש" שנספה בעת שסייע לכיבוי הלהבות. ארבעה מטוסים נוספים ינחתו בארץ במהלך השבועיים הקרובים.

המטוסים שירכיבו את טייסת הכיבוי החדשה הם מסוג "אייר טרקטור"- 802 ובכוחו של מטוס אחד לשאת כ-3 טון של מים וחומרים מעכבי בעירה. שניים מתוך שבעת המטוסים יוכלו למלא את מכליהם תוך ביצוע יעפים מעל הים או מעל הכנרת, ולא יצטרכו לנחות כדי למלא את המכלים.

המטוסים נרכשו בידי החברות אלביט מערכות וכים-ניר, לאחר שהגישו הצעה משותפת במסגרת מכרז שפרסם בנושא מינהל הרכש של משרד הביטחון. במסגרת המכרז הגישו עוד כמה חברות הצעות משלהן להקמת הטייסת. במשרד הביטחון אומרים כי המדינה תשכור את שירותי הכיבוי משתי החברות בתעריף של שעות טיסה שנקבע מראש, וזאת לאחר ששתי החברות הגישו את ההצעה הזולה ביותר.

גורמים המקורבים לנושא העריכו היום כי עם הגעת כל המטוסים לארץ, ניתן יהיה להכניסם לפעילות מבצעית בתוך זמן קצר, וכך לישראל תעמוד יכולת כיבוי אווירית עוד במהלך האביב הנוכחי.

חיל האוויר עתיד לשאת באחריות המבצעית על הטייסת החדשה, לדאוג להכשרת אנשיה ולהקפיד על מוכנות המטוסים ותחזוקתם לקראת הזנקתם בעת הצורך. כך, רוב המטוסים יפרסו במנחת שבמגידו, וזאת בין השאר בשל קרבתו למה שהוגדר "אזורים מועדים לאש".