רה"מ נתניהו החליט: ראש השב"כ החדש הוא יורם כהן

כהן (51) הצטרף לשב"כ לפני 30 שנה, ושימש כסגנו של יובל דיסקין בשנים האחרונות ■ לזכותו נזקף בין היתר איתור מקום הימצאם של חוטפי החייל נחשון וקסמן בתחילת שנות ה-90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ב') על מינויו של יורם כהן לראש השב"כ החדש. כהן יחליף בתפקיד את יובל דיסקין לאחר שכיהן כ-3 שנים כסגנו, ויחל את כהונתו ב-15 במאי. נתניהו פירסם את בחירתו במסגרת כנס קק"ל העולמי.

ראש הממשלה אמר היום, כי "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרי ביטחון מורכבים וקשים, אחד הכלים החשובים לטיפול בהם זהו שירות הביטחון הכללי. בשנים האחרונות זכינו לשירות חשוב ויעיל של ראש השב"כ היוצא, יובל דיסקין, תרומתו חשובה, אני מודה לו בשם כל אזרחי ישראל".

"הבחירה שלי היתה מתוך המצוינים שבמצוינים. בחרתי ביורם כהן כי הוא חוד החניית של העשייה בשב"כ בשנים האחרונות. כהן הוא איש שטח, שצמח משהשטח, מכיר את השטח והשטח מכיר אותו - ואני משוכנע כי הוא מכיר ויודע את כל האתגרים שלפנינו ושהוא יביא את הניסיון והמוכנות להיענות לכולם".

כהן (51) הצטרף לשב"כ לפני 30 שנה, עשה תפקידי פיקוד ומטה - וכיהן כסגנו של דיסקין בשנים האחרונות. הוא שימש בתפקידים רבים, ובהם ראש אגף זרים, ראש אגף ערבים, וראש אגף חקירות. בעברו כהן שירת בסיירת גולני. הוא חובש כיפה ומוכר כאדם בעל אופי ממלכתי. לזכותו נזקף בין היתר איתור מקום הימצאם של חוטפי החייל נחשון וקסמן, בתחילת שנות ה-90.

לאחר בחירתו של נתניהו, המינוי כפוף לאישור של ועדת טירקל למינויים בשירות הציבורי, כפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה ולאישור בג"ץ.