יורם טורבוביץ' יו"ר דלק אנרגיה עוזב את קבוצת דלק; קיבל הצעה לתפקיד בכיר בשירות הציבורי

טורבוביץ שימש בתפקידו האחרון מעל לשנה והוא עוזב את הקבוצה ערב אישור חוק ששינסקי בכנסת - חוק אליו התנגד נחרצות ■ בעברו היה טורבוביץ' הממונה על ההגבלים העסקיים, ראש לשכתו של אהוד אולמרט בעת שכיהן כראש הממשלה, ומנכ"ל דיסקונט השקעות

יורם טרובוביץ' מסיים את תפקידו בקבוצת דלק, כיו"ר דלק אנרגיה בו שימש במשך יותר משנה, כך נמסר הערב (בב') ל"גלובס" מגורמים המקורבים לקבוצה. ההערכה היא כי טורבוביץ קיבל הצעה לשמש בתפקיד בכיר בשירות הציבורי.

בעברו היה טורבוביץ' הממונה על ההגבלים העסקיים, ראש לשכתו של אהוד אולמרט בעת שכיהן כראש הממשלה, ומנכ"ל דיסקונט השקעות והוא נחשב לאחד מאנשי העסקים המוערכים ביותר בישראל.

הודעתו של טורבוביץ' מתקבלת ימים אחדים לאחר שאושר בוועדת הכספים חוק ששינסקי, אשר צפוי להגיע בימים הקרובים לקריאה שניה ושלישית בכנסת.

נזכיר כי טורבוביץ' היה מהמתנגדים הבולטים למסקנות הוועדה ואמר "אני מקווה שוועדת ששינסקי תתעשת. הוועדה עשתה נכון שקראה למסקנותיה 'טיוטת מסקנות ביניים'. הם ידעו ששווה לשמוע אותנו או לפחות חזקה עליהם שהם חשבו כך. אני מקווה שהמסקנות בסופו של דבר ידאגו לאינטרס הציבור ויוודאו שיהיה אפשר להקים את מאגר תמר, שצריך אותו כל כך".

לאחר שפורסמו הממצאים ב"לוויתן", אשר נחשב למאגר הגז הטבעי הגדול ביותר שהתגלה בעשור האחרון, אמר טורבוביץ': "במקום לשמוח ולהזדרז לעבוד על מימוש ההצלחה ומינופה, יש תחושה כבדה של החמצה גדולה. חלום ענק הופך עוד רגע למציאות ובדיוק ברגע הזה, יש המתעקשים להפיל על ראשנו את הבית כולו. במקום ששרי הממשלה יראו כיצד מסייעים לבנות תשתיות לאומיות, כיצד הופכים את המדינה ליעד להשקעות בתחום האנרגיה, נהפכנו לאי של חוסר יציבות.

"יש פה הצלחה ענקית, שאפשר וצריך למנפה. צריך לגייס הרבה מאוד מיליארדי דולרים כדי לקדוח, להפיק ולבנות תשתיות, אבל פתאום במדינת ישראל הבנקים והמשקיעים חוששים מסיכון הלאמה".

בינואר 2010, כאשר נכנס טורבוביץ לתפקידו כיו"ר דלק אנרגיה דווח כי השכר השנתי שלו בחברה עומד על 850 אלף שקל, כשהבוננזה האמיתית היא חבילת אופציות מסוג פאנטום שהוענקה לו ל-2% ממניות החברה, בשווי של יותר מ-40 מיליון שקל. בנוסף דווח אז, כי לטורבוביץ' החזקות היסטוריות בשותפויות החיפושים של דלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר, שהסתכמו אז בשווי של 124.7 מיליון שקל. כך, שבסך הכל הוא החזיק לפני כשנה יותר מ-170 מיליון שקל בשכר, במניות ובאופציות.

זהו אינו השינוי היחיד העובר על צמרת קבוצת דלק, רק אתמול דווח כי יוסי אבו, מנהל סחר ורגולציה בדלק אנרגיה ימונה למנכ"ל החברה הבת, דלק קידוחים. אבו (33) יחליף בתפקיד את צבי גרינפלד, שהתפטר לפני חצי שנה לאחר 18 שנה בתפקיד. במהלך השנה האחרונה מילא אבו תפקיד מרכזי במאבקים הגדולים שבהם הייתה מעורבת קבוצת דלק ובראשם חוק ששינסקי למיסוי מאגרי הנפט והגז. בנוסף הוא היה מעורב בגיבוש ההסכמים למכירת גז לחברת החשמל ולקוחות עסקיים נוספים וריכז את הכנות הקבוצה לייצוא גז בעתיד ממאגר "לוויתן".