וול סטריט ננעלה בעליות: הנאסד"ק עלה בכ-1%

הלחימה בלוב ממשיכה וקדאפי לא מראה סימני נסיגה ■ מחיר חבית נפט חזר לעלות ל-104.79 דולר ■ מדד קייס שילר ירד ב-1% בחודש ינואר

וול סטריט ננעלה בעליות נאות לאחר שפתחה את המסחר היום (ג') במגמה שלילית. המשקיעים התגברו על נתוני המאקרו הלא חיוביים שפורסמו מוקדם יותר, מדד קייס שילר המצביע על מצב שוק הדיור בארה"ב, ירד ב-1% בחודש ינואר בהמשך לירידה רצופה של שישה חודשים. הסנטימנט בפתיחה היה נראה שלילי והמשקיעים קיבלו היום הצצה ראשונה על השפעת האירועים הגלובליים על רווחי החברות, אחרי שחברת Halliburton דיווחה כי האירועים במזרח התיכון יפגעו ברווחיות המנייה שלה ב-3-4 סנט ברבעון הנוכחי.

בתוך כך, נמשכה הפעילות הצבאית בלוב נגד צבאו על מועמאר קדאפי ומחיר הנפט שב היום לעלות לרמה של 104.79 דולר לחבית. גם מדד ביטחון הצרכנים לחודש מארס לא בישר טובות לאחר שירד בשיעור החד ביותר השנה לרמה של 63.4 נק' לעומת רמה של 72 נק' בחודש פברואר. למרות זאת המשקיעים ראו איזשהו איתות חיובי בעובדה שהמדד ירד פחות מהצפי.

הסנטימנט בוול סטריט נותר חזק ויציב למרות האירועים הגלובליים ולמרות נתוני מאקרו חלשים, "אי אפשר להוריד את השוק הזה", אמר Tom Bentz, אנליסט ב-BNP. "יש כמה ימים של תיקון ומייד השוק חוזר לתלם לעליות", אמר.

מחיר הנפט חוזר להיות תנודתי היום ועלה למחיר של מעל 104 דולר לחבית על רקע הלחימה בלוב לאחר שנודע כי המורדים מתעמתים עם תומכי קדאפי קרוב לתחום מגוריו. נזכיר כי ברק אובמה הכריז אמש כי לוב אינה עיראק וכי הפעילות הצבאית המערבית שם תהיה קצרת ימים. נזכיר כי אובמה לא השתמש במילה מלחמה אפילו פעם אחת.

בהתייחס לרמת הריבית בארה"ב, בכיר בפד רמז היום כי העלאת הריבית תהיה כבר במהלך 2011. "נראה כי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב לא תרצה או לא תוכל להמתין עד שכל אי-הוודאיות הגלובליות ייפתרו, לפני שתתחיל לפעול לנורמליזציה של המדיניות המוניטרית המרחיבה" אמר נשיא הפדרל ריזרב של סנט לואיס, ג'יימס בולארד בנאום שנשא בפראג, והתכוון לכך שהריבית בארה"ב תעלה כבר במהלך שנת 2011. "המדיניות המוניטרית לא יכולה להמשיך להיות אולטרה מרחיבה עד אין סוף. סביר להניח שהדיונים בדבר חזרה לנורמליזציה של המדיניות המוניטרית בארה"ב יחזרו להיות העניין המרכזי ב-2011".

ירידה של 3.1% במדד קייס שילר בשנה האחרונה

בזירת המאקרו פורסם מדד קייס שילר העוקב אחר מחירי הדירות ב-20 ערים בארה"ב, המדד ירד ב-1% בחודש ינואר. מדובר בירידה השישית ברציפות בנוסף מדובר בירידה של 3.1% במדד קייס שילר בשנה האחרונה לעומת ציפיות לירידה חדה יותר של 3.3%. האנליסטים סבורים כי הירידה במחירי הדירות מחדדת את הסיכון של האטה משמעותית במכירות הבתים. יצויין כי וושינגטון היא העיר היחידה שבה מחירי הבתים עלו.

בהמשך פורסם מדד אמון הצרכנים שנפל בשיעור חד לרמה של 63.4 נקודות בחודש מארס לעומת רמה של 72 נקודות שרשם מדד זה בחודש פברואר ולעומת צפי לירידה חדשה יותר. מדובר בירידה החדה ביותר בשנה האחרונה. הירידה החדה מוסברת ע"י עליית החששות לגבי עליית מחירים והסטגנציה ברמת ההכנסות. ציפיות הכלכלנים עמדו על ירידה מתונה יותר לרמה של 70.4 נק'. יצויין כי העלייה במחירי הגז והמזון מהווה את העילה המרכזית לעלייה בחששות בקרב הצרכנים האמריקניים.

ג'נרל אלקטריק בעסקת ענק

BP ריכזה עניין לאחר שהתובע הפדראלי הכללי של ארה"ב בוחן האם להגיש כנגד הנהלת החברה כתב אישום על הריגה, בגין ההחלטות שעשתה ההנהלה לפני פיצוץ אסדת הקידוח שמפרץ מכסיקו לפני כשנה. פיצוץ בו נהרגו 11 מעובדי האסדה ואשר הוביל לזיהום הנפט הימי הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית, כך דווח ב"בלומברג" על פי 3 אנשים המקורבים לעניין.

נובל אנרג'י ריכזה עניין ועולה היום לאחר שדיווחו השותפויות בקידוח "לוויתן" כי פוטנציאל הרזבות המירבי של מאגר "לוויתן" עולה על 21 טריליון רגל מעוקבת (TCF). הנתונים החדשים נותנים מושג על גודל האפסייד שיש למאגר. נתונים מדויקים יותר צפויים להתקבל לאחר שיסתיימו קידוחי האימות "לוויתן 2" ו"לוויתן 3".

סיסקו ריכזה עניין ומובילה את סקטור הטכנולוגיה לעליות.

מניית Halliburton ריכזה היום עניין לאחר שאמרה אתמול כי מהפכה במזרח התיכון תפגע ברווחיות המנייה שלה ב-3-4 סנט ברבעון הנוכחי.

ג'נרל אלקטריק ריכזה עניין לאחר שהודיעה היום כי תקנה 90% מחברת Converteam ב-3.2 מיליארד דולר. חברת Converteam מספקת ציוד חשמל ומכונאות.

הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם וול-מארט תופיע היום בבית המשפט ותבקש למנוע את המשך התביעה הייצוגית שהוגשה נגדם בגין אפליית נשים שעלולה לעלות לחברה מיליארדי דולרים. העובדות ברשת טוענות כי משלמים להן פחות לעומת גברים והן זכו לפחות קידומים מאז 1998.

אלוט זינקה היום לאחר שבנק ההשקעות אופנהיימר החל לסקר את המניה בדירוג תשואת יתר עם מחיר יעד של 16 דולר. באופנהיימר ציינו רשימת לקוחות מרשימה וכן פוטנציאל גבוה לצמיחה בשיעור הרווח התפעולי.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]