זוהר אלון יגרוף 10 מ' ש' מזיכיון פרארי

דן רכב תרכוש 50% מאוטו איטליה -זכיינית מכוניות היוקרה של אלון - שטרם החלה לפעול

שלושה שבועות לאחר שקבוצת קרדן השלימה את רכישת השליטה בה, מדווחת היום דן רכב על זימון לאסיפה כללית לאישור הרחבת עסקיה - רכישת 50% מיבואנית רכבי היוקרה האיטלקיים פרארי ומזראטי לישראל. במסגרת העסקה תשלם דן רכב, זכיינית חברת השכרת הרכב "אוויס" בישראל, 10 מיליון שקל. את המחיר הגבוה מסבירים בדן רכב בכך שיש לפעילות הנרכשת סינרגיה לפעילותה הקיימת.

דן רכב, ששמה ישונה בקרוב לקרדן רכב, מוחזקת כיום בשיעור של 68.3% על-ידי קרדן ישראל, לאחר שהאחרונה רכשה את חלקה של חברת האוטובוסים דן בדן רכב. זו קרדן מחזיקה גם ב-41% מחברת UMI

(יוניברסל מוטורס ישראל), המייבאת לישראל את רכבי ג'נרל מוטורס, אופל, איסוזו, סאאב והאמר. למרות שאוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי, לא מכרה עדיין ולו מכונית אחת משני מותגי היוקרה שהיא צפויה להביא ארצה, מי שכבר הבטיח לעצמו רווח נאה הוא איש העסקים זוהר אלון. אלון גבר על שורה של מתמודדים, ובהם גד זאבי, והשיג את הזיכיון ליבוא רכבי היוקרה האיטלקיים לישראל. אלון מנהל כיום פעילויות בתחום הריהוט היוקרתי, הכוללות יבוא של מותגי ארמני וקאזה. משפחת אלון עוסקת בייצור מוצרי תברואה וכלי אצירה.

עד 3 מ' ש' למכונית

מלבד התשלום החד-פעמי של 10 מיליון שקל העמידה דן רכב גם ערבויות לבנק מלווה, בגובה של 13.5 מיליון שקל, לצורך קבלת אישורים ממשרד התחבורה ליבוא רכבי פרארי ומזראטי - חברות המתמחות בעיקר בייצור מכוניות ספורט.

כאמור, אוטו איטליה עדיין לא החלה בפעילות, אך בענף מעריכים שיש לה כבר כחמש הזמנות סגורות, ופוטנציאל למכירת 20 עד 25 כלי רכב בשנה. דגמי הבסיס יימכרו במיליון שקל, והמחירים יגיעו עד 3 מיליון שקל. אוטו איטליה עתידה לפתוח אולם תצוגה בבית קרדן.