צפו: מסוק אלחוטי שמצלם בזמן אמת ושנשלט ע"י האייפון

באמצעות טכנולוגיית ה-AR.Drone של חברת Parrot הצרפתית, המשתמש רואה על צג המכשיר את המתרחש ממבט מעופו של המסוק ■ המוצר יימכר בארץ ע"י iDigital החל מ-1 באפריל

אחד הגאדג'טים המרשימים יותר הקיימים היום בשוק הטכנולוגיה הוא ה-AR.Drone של חברת Parrot הצרפתית. המוצר שהושק בעולם כבר בשנה שעברה, עושה עלייה לארץ באמצעות נציגת אפל בישראל - iDigital.

ה-AR.Drone הוא מסוק זעיר הנשלט על-ידי מכשירי אייפון, אייפד או אייפוד טאץ' של אפל, כאשר המשתמש רואה על צג המכשיר את המתרחש ממבט מעופו של המסוק. ל-AR.Drone יש שתי מצלמות וידיאו זעירות המותקנות עליו. המשתמש יכול לצפות בכל אחת מהמצלמות בכל זמן נתון וכך לראות לאן ההליקופטר טס, במקרה שהוא התרחק מאוד מהנקודה בה הוא עומד.

מעבר לזה, המצלמות משמשות גם למשחקים של מציאות מורחבת (Augmented Reality), כך ששני אנשים שמחזיקים מסוק, יכול להלחם בקרבות יריות באוויר, כאשר החלק של המלחמה קיים רק על המסך הצג במכשיר אותו הם מחזיקים ביד.

השליטה במסוק מתבצעת בעזרת מדי תאוצה מובנים במכשירי כף היד של אפל, כך שהטייה של המכשיר לכיוון מסוים נותנת ל-AR.Drone אפשרות לנוע קדימה, אחורה או לפנות לצדדים.

השליטה מרחוק במסוק פועלת על-גבי טכנולוגיית WiFi, כאשר ל-AR.Drone יש נקודת אינטרנט אלחוטית פנימית, אליה האייפון או האייפד יכולים להתחבר, כך שהתקשורת בינהם יכולה להתקיים גם למרחקים של כמה עשרות מטרים. אם המסוק מתרחק מהאדם המפעיל אותו והקשר מתנתק, הטייס האוטומטי נכנס לפעולה ותופס את השליטה לנחיתה באותו אזור.

"מאז הוכתר כמוצר השנה בטכנולוגיה בתערוכת CES 2010, שווק המוצר ב-10 מדינות ברחבי העולם וזכה להצלחה מסחררת", אומר ערן תור, מנכ"ל iDigital. "אני משוכנע שגם הקהל הישראלי, הידוע כמוביל בצרכנות טכנולוגית, יאמץ את המוצר במהירות, ואני צופה שהוא יהפוך להיות הצעצוע האלקטרוני הנמכר והנחשק ביותר בפסח הקרוב".

עלות ה-AR.Drone עומדת על 1,600 שקל ברשתות iDigital וביג בוקס, כאשר המוצר יתחיל להימכר ב-1 באפריל. עלות המסוק בארה"ב עומדת על 1,060 שקל (300 דולר).