מחקר: האסון ביפן יפגע במידה רבה בתעשייה האמריקנית

מועצת העסקים והתעשייה האמרינית פרסמה דוח ממנו עולה כי הפגיעה ביבוא מיפן בעקבות רעידת האדמה תשפיע במידה רבה על התעשייה האמריקנית

הכלכלה האמריקנית נשענת במידה רבה על ייבוא מיפן, כך עולה מדוח שפורסם היום (ד') ע"י גוף כלכלי - מועצת העסקים והתעשייה האמרינית, המייצגת כ-2,000 חברות. מהמחקר עולה כי השיבושים שיגרמו באספקה מיפן כתוצאה מרעידת האדמה הקטלנית שפקדה את המדינה, ישפיעו במידה רבה על התעשייה האמריקנית, במידה הגבוהה מזו שהראו התחזיות מייד לאחר רעידת האדמה.

סקטור האלקרוניקה וסקטור הרכב עתידים לספוג פגיעה קשה אך אינם הסקטורים הפגיעים היחידים, כך עולה מהדוח. "ארה"ב תלותית באופן ניכר ביפן", אמר כותב הדוח. "התלות בסחורות תוצרת יפן עלולה לפגוע בהתאוששות הכלכלה האמריקנית כיון שתעשייה זו מייצרת את מקומות התעסוקה המועדפים ואת החדשנות הטכנולוגית הנדרשת לצמיחה", אמר.

על בסיס הנתונים שמציג הדוח סבורים במועצה שכתבה את הדוח כי הכלכלה האמריקנית צריכה לפתח עצמאות בסקטורים התלויים ביפן. עוד נמסר מכותב המחקר "גם אם יפן תצליח להתגבר על המשבר הגרעיני ,ייתכן ולא כדאי לנו לרכוש מוצרים יפניים שנחשפו לקרינה גם אם אנו מאוד זקוקים להם".