ביהמ"ש אישר: בזק תחלק דיבידנד של 3 מיליארד שקל

ל"גלובס" נודע כי דיבידנד הענק בבזק עבר היום את אישור בית המשפט ■ הדיבידנד יחולק ב-2011-2013 בסכומים של 500 מיליון שקל כל חצי שנה, ובזק תפחית 64% מההון

בית המשפט אישר היום (ה') את חלוקת הדיבידנד הענק בבזק בהיקף 3 מיליארד שקל - כך נודע ל"גלובס". הדיבידנד יחולק בהדרגתיות בין השנים 2011-2013 בסכומים של 500 מיליון שקל כל חצי שנה ללא ריבית והצמדה, וכדי להעביר אותו בזק תפחית 64% מהון החברה. המנה הראשונה של הדיבידנד תחולק בסוף מאי 2011, לצד חלוקת הדיבידנד השוטף.

הנהנה העיקרי מהדיבידנד יהיה בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', שמחזיק נכון להיום ב-31.4% ממניות החברה. חלקו של אלוביץ' בדיבידנד המתוכנן יעמוד על 940 מיליון שקל, ויחד עם חלקו בדיבידנדים קודמים שחילקה חברת התקשורת מתוך רווחיה מאז רכש את השליטה בה (מעל ל-3.7 מיליארד שקל), הוא יחזיר לעצמו קרוב לשליש מההשקעה.

נזכיר כי בהתאם לבקשת רשות ניירות ערך, בזק פירסמה בדיווח לבורסה את תוצאותיה של עבודה שהזמינה מחברת הייעוץ גיזה-זינגר-אבן על השלכות הדיבידנד, לפיה "אין מגבלה אפקטיבית לחלוקת הדיבידנד".

על-פי חברת הייעוץ, גם בתרחיש הפיננסי הגרוע ביותר האפשרי עבור בזק - תהיה החברה מסוגלת לעמוד, בהתחשב במצבת הנכסים שלה, בהתחייבויותיה למשקיעים. בגיזה מאמינים כי בעקבות החלוקה דירוג האג"ח של בזק יוותר ברמה AA ולכל היותר יירד בדרגה אחת.

בזק, המנוהלת על-ידי אבי גבאי, נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 27.9 מיליארד שקל. השליטה בחברה הועברה באפריל 2010 לידיו של אלוביץ', שרכש באמצעות חברת יורוקום שבשליטתו את גרעין השליטה בבזק מידי הבעלים הקודמים, קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, תמורת 6.5 מיליארד שקל.