יאיר סרוסי: "אני מרגיש טוב עם מבנה התגמול בבנק"

ציון קינן: "לא עובר שבוע אחד מבלי שנקיים פגישות עם משקיעים זרים שמעוניינים להשקיע בישראל" ■ בקשר לחקירת קינן ענה סרוסי: "אני לא רוצה לעסוק בספקולציות"

"בנק הפועלים הוא בנק חזק הנמצא בתנופת עשייה אדירה. 2010 הייתה שנה מצוינת לבנק, עם עלייה של 70% ברווח הנקי ותשואה דו-ספרתית על ההון העצמי. התוצאות הללו הן השלכה ישירה למפנה שחוללנו בבנק ב-2009". כך אמר יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, בהציגו את הדוחות השנתיים של בנק הפועלים היום (ה') בת"א.

ציון קינן, מנכ"ל הבנק, תיאר את הרעב של המשקיעים הזרים להשקיע בישראל: "אם תחזית בנק ישראל לצמיחה של 4.5% השנה בכלכלת ישראל תתממש, הרי שהמשק יצמח בשיעור הגבוה ביותר מבין המדינות המפותחות. למעשה, לא עובר שבוע אחד מבלי שנקיים פגישות עם משקיעים זרים מחו"ל שמעוניינים להשקיע בישראל".

כאשר נשאל סרוסי האם דירקטוריון הבנק ידון ביציאתו של קינן לחופשה במידה שהפרקליטות תחליט להגיש נגדו כתב אישום בפרשת דנקנר, ענה: "אני לא רוצה לעסוק בספקולציות. אנו מודים למנכ"ל ומקווים שכל הנושא יסתיים במהרה". גם קינן עצמו נשאל לסוגיית החקירות וענה: "אני לא עוסק בספקולציות". כאשר נשאל האם הוא שקל להשעות את עצמו, ענה שוב: "אינני עוסק בספקולציות".

בנושא חלוקת הדיבידנד, סרוסי ציין כי הבנק יבקש מבנק ישראל לחלק דיבידנד לאחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2011, כפי שפורסם בעבר ב"גלובס": "בשבועות הקרובים נפנה לבנק ישראל בבקשה לחלק דיבידנד. זה יקרה לאחר תום הרבעון הראשון".

סרוסי נשאל גם לסוגיית שכר הבכירים, נוכח העובדה שהוא וקינן השתכרו מעל 10 מיליון שקל בשנה החולפת, ואמר: "הבנק עשה תוכנית תגמול בשנה שעברה והיא קושרת בין תוצאות בין תגמול. רוב התגמול הוא הוני, במניות החסומות מספר שנים. גם הבונוסים שלנו כפופים להצלחות. אני מרגיש טוב עם המבנה הזה שיצרנו".

רווחי הבנק רשמו זינוק של כ-69% ל-2.22 מיליארד שקל, לעומת רווח של כ-1.31 מיליארד שקל ב-2009. ברבעון הרביעי של שנת 2010 הסתכם הרווח הנקי לסך של 713 מיליון שקל לעומת 540 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה ו-467 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-32% ו-53%, בהתאמה.

ההפרשה לחובות מסופקים ירדה בשנה החולפת בכ-50% והסתכמה בכ-1.03 מיליארד שקל.