מצעד האפליקציות: אייפון בהריון ומוזיקה ישראלית

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד

גלובס אפליקציות 30/03/11
 גלובס אפליקציות 30/03/11

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחלק מחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-30.03.11, יום רביעי בשעה 01:16.

גם בלי iTunes

עד להשקת האייפון בישראל לא פעם דיברו על כך שהסלולר, בעיקר דרך הפורטלים של המפעילות הסלולריות, הוא הדרך החדשה והרווחית ביותר להפצת מוזיקה. רינגטון, טרוטון, המתנה נעימה - כולם היו ועדיין זמינים להורדה דרך פורטלי הדור השלישי בעלות של 4.90 שקלים לערך.

בארצות רבות בעולם, הסלולר - ואולי נדייק אם נגיד iTunes (חנות המוזיקה של אפל) - לקחו את זה צעד קדימה. היום ניתן להוריד כמעט כל שיר, מליידי גאגא ועד להקות אינדי אנונימיות ב-0.99 דולר. רווחי האומנים וחברות התקליטים ירדו אך הפלטפורמה הפכה מובילה ומספקת מענה נגיש לרכישה חוקית של מוזיקה בקליק, במחיר שווה לכל נפש.

בישראל, נכון להיום, ניתן להוריד תכנים חינמיים בלבד דרך itunes. למרות זאת, נראה כי חברות ההפצה מצאו דרך מעניינת להפיץ את שירי האמנים שלהם באייפון. לאחרונה נראה כי מושקות לא מעט אפליקציות של אמנים מובילים באפסטור הישראלית, המאפשרות להאזין לשירים, לצפות בקטעי יוטיוב ולקבל עדכונים שוטפים מהפייסבוק.

אמנם, עדיין לא ניתן להוריד את השירים בתשלום מפני שאפל חוסמת את האפשרות, אבל זו בהחלט דרך מעניינת להפצת האמן ושיריו גם באייפון. האם האפליקציות יחליפו את הדיסקים והאלבומים הדיגיטלים?

אמנים ישראלים בחנות האפליקציות החינמית בישראל

רוני דלומי - קצת אחרת

אייל גולן - דרך לחיים

שלומי שבת - שתדעי

עברי לידר

שרית חדד

דודו אהרון (שעון מעורר)

הדג נחש

ליאור נרקיס

IPhone

אנגרי בירדס בברזיל

האפליקציה החדשה של המשחק אנגרי בירדס - Angry Birds RIO - כבשה את המקום השני בחנות האפליקציות באייפון ובאייפד והפעם גולשת גם לקולנוע.

רוביו משחררים גרסה נוספת למשחק הידוע, במקביל לצאתו של הסרט RIO. מה הקשר בין המשחק לסרט? הפעם הציפורים נחטפות לריו דה ז'נרו ובמקום החזירים הירוקים מופיעים תוכים צבעוניים בכלוב (דמויות מהסרט), אשר יש לשחרר אותם על ידי פגיעה בו.

הקשר בין הסרט למשחק עמוק יותר. בסצינות מסויימות בסרט שזורים רמזים לדרך בה ניתן למצוא את ביצי הזהב ברמות מתקדמות של המשחק. זהו חיבור מבריק וראשוני בין הסלולר לקולנוע, שבוודאי יביא את רוביו לייצר רווחים נוספים מהגרסה בתשלום, מעבר לאלו הקיימים גם כך.

אסטרטגיית התמחור של רוביו מעניינת: התהילה לא עולה להם לראש והם ממשיכים לשמור על עלות של 0.99 דולר לגרסת האייפון ו-2.99 דולר לגרסת ה-HD לאייפד, אף כי כנראה היו מייצרים הורדות רבות גם במחיר גבוה יותר לאפליקציה.

צפו באחד הרמזים למציאת ביצי הזהב בסרט:

רדיו ישראלי

רדיו נייד מעלה לי זכרונות של מיטיבי לכת על הטיילת בתל אביב או בשבת בבוקר בפארק הירקון, עם אוזניות אשר מחוברת אליהן אנטנה או כאלה המהלכים עם טרנזיסטור קטן ביד.

היום, האייפון מהווה תחליף גם לזה. במקום החמישי, ALL ISRAEL RADIO LITE - אפליקציה אשר מאפשרת האזנה לתחנות הרדיו הישראליות באייפון. הממשק מאוד פשוט ונוח - בעמוד הבית מופיע נגן עם פיצ'רים כמו הוספה למועדפים ומעבר ביניהם, בגרסת ה-0.99 דולר יש גם הקלטה, חיפוש תוכנית רדיו אהובה וחיפוש תחנות על פי מדינה או בעזרת ה-GPS. למרות שלא מדובר באפליקציה הראשונה המאפשרת האזנה לרדיו ישראלי, נחמד שאפשר להאזין לרדיו על האופניים או תוך כדי הליכה.

ישראלית נוספת

במקום 14 - Springo. אפליקציה נוספת מבית מאקו המרכזת את כל האתרים החמים מסודרים על פי תחומי עניין: ספורט, בידור, חדשות, טלוויזיה. האפליקציה זוכרת את האתרים האחרונים אליהם גלשתם. לפני מספר שבועות הזכרתי כאן את אצבע מבית וואלה ויד2 - הדמיון ברור.

בנק הפועלים

במקום ה-47 - האפליקציה: בנק הפועלים - מסחר בשוק ההון. בנק הפועלים מאפשר ללקוחותיו בלבד לנהל את תיקי ההשקעות שלהם מהאייפון ובקלות. האפליקציה מציגה גרף השוואות ניירות ומדדים ומידע משוק ההון יחד עם חדשות כלכלה; ומאפשרת העברת הוראות קנייה, מכירה וניהול רשימת ניירות למעקב.

זוהי אפליקציה שימושית ללקוחות הבנק אשר יכולים נוסף על הכל לשוחח באופן מיידי עם בנקאי און- ליין. בנק הפועלים מתקדם בצעדי ענק לעולם הדיגיטל בכלל והסלולר בפרט.

מחוץ למצעד ובתשלום: אייפון בהריון

כשחברותיי הטובות היו בהריון עם ילדם הראשון, לא פעם עלו אצלן חששות ודאגות טבעיות ללידה ראשונה בנוגע לעובר - תזוזות, דופק וכו'. אם היה לנו אייפון נגיש באותה התקופה סביר להניח שהחששות היו מתפוגגים תוך דקות.

My Baby's Beat היא אפליקציה המאפשרת לשמוע את דופק העובר בעזרת אייפון ואוזניות. מורידים את האפליקציה (3.99 דולר) מעבירים את האייפון למצב טיסה (פיצ'ר חשוב המאפשר הפחתת קרינה), מאתרים את הדופק בעזרת הנחת מיקרופון המכשיר על הבטן וברגע ששומעים אותו ניתן להקליט, לשייך לשלב בו נמצא ההיריון או לשלוח אותו במייל.

האפליקציה פותחה על ידי ישראלי שרצה להפחית דאגה וחשש במהלך ההיריון של בת זוגו, והיא בהחלט מביא בשורה עבור הנשים ההרות ואולי מאפשר תחליף חלקי למוניטור הרפואי בבתי החולים והמרפאות.

iPad

אם הזכרתי מוזיקה וסלולר בתחילת הטור, אז הנה משהו גם באייפד: Aweditorium - אפליקציה שאוספת תכנים שונים וייחודיים על אמנים שונים, בעיקר אינידי ומגישה אותם בממשק נוח, ברור ואינטואיטיבי. התמונות מיוחדות ובאיכות גבוהה, הווידיאו באיכות HD, וניתן גם לצפות בראיונות ייחודיים.

האפליקציה מקבלת תגובות מצוינות כמו: "הדבר הנפלא מאז פנדורה", "גאוני" ומדורגת על ידי 5 כוכבים. אין ספק שיוצרי האפליקציה הצליחו לייצר חווית מוזיקה שונה ומצוינת לאייפד (ותודה ליונתן).

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com