ההמלצות החמות: 5 מניות שיכולות לזנק עד 58%

ברקליס קפיטל סבור כי החברות האירופיות הן אטרקטיביות להשקעה, למרות משבר החוב הריבוני ביבשת ■ ואיך הצליחה כיל הישראלית להשתחל לרשימת המומלצות

משבר החוב הריבוני באירופה אינו מרתיע את בנק ההשקעות העולמי ברקליס קפיטל. דווקא עכשיו הוא בוחר להציג בפני משקיעיו פורטפוליו חדש שיצר, המורכב מעשרים מניות, שרובן אירופיות, תחת הכותרת European Thematic Twenty.

מלבד כיל הישראלית, המניות בפורטפוליו מגיעות ממדד STOXX 600, המורכב מ-600 מניות אירופיות בעלות שווי שוק קטן עד גדול, ומהווה גם בנצ'מרק לפורטפוליו של ברקליס. כל המניות שהוכנסו לפורטפוליו, זוכות להמלצת "תשואת יתר" מברקליס, הן בעלות משקל שווה בו, ולפי הערכות בנק ההשקעות - יציגו בשנה הקרובה אפסייד של לפחות 10%.

בברקליס מונים מספר סיבות, ששימשו בסיס לקבלת החלטת ההשקעה ב-20 המניות הנבחרות: הראשונה קשורה ליוזמות ייעול עצמיות, שכן בבנק ההשקעות סבורים שהרווחיות השולית של חברות אירופיות תמשיך לגדול ב-2011. בהתאם לכך הכניסו לפורטפוליו חברות הנוקטות יוזמה אקטיבית של קיצוץ בהוצאות, משפרות סינרגיה עם חברות שרכשו, ומייעלות את ייצור המוצרים והשירותים שלהן. בין אלו ניתן למצוא את ProsiebenSat ,Gamesa RBS ,KBC ו-Telecom Italia.

הסיבה השנייה היא היכולת של חברות אירופיות מסוימות, לנצל את כוח התמחור והדומיננטיות שלהן בסקטור שבו הן פועלות כדי להתגבר על עליית מחירים אינפלציונית, ובכך לשמור על מרווחים טובים. בהקשר לכך מציינים בברקליס את כיל הישראלית, Wood Group Land Securities ו-Enel.

ברקליס בחרו חברות הצפויות לבצע השקעות נרחבות ברחבי העולם. השקעות הן מרכיב מפתח להגדלת הפרודוקטיביות של החברות בעולם המתאושש ממיתון, כאשר החברות האירופיות נמצאות בתחילתו של תהליך התאוששות. על-פי ברקליס, קיים צפי חיובי שחברות אירופיות בעלות מזומנים רבים יבצעו השקעות אשר יסייעו להגדלת הצמיחה שלהן. חברות כמו Zodiac WPP ו-ASML עשויות ליהנות מכך.

דוח של חברת מקינזי שפורסם ב-2010, קבע כי ההוצאה הכספית של המעמד הבינוני צפויה לשלש עצמה בעשור הקרוב. בהתאם לכך מאמינים בברקליס, כי חשיפה גבוהה לשווקים מתפתחים, תוך שמירה על רמת מחירים אירופית, מהווה קריטריון להשקעה. חברות כמו AB InBev, Prudential, Lanxess ו-Rio Tinto צפויות ליהנות מכך.

צרפת ואיטליה IN, גרמניה OUT

ברקליס חיפשו חברות החשופות לאזורים הגיאוגרפיים האירופיים המועדפים עליהם. בניגוד לקונצנזוס כיום דווקא צרפת ואיטליה מועדפות על פני צפון אירופה. בברקליס מציינים שנתוני מדד מנהלי הרכש בצרפת ואיטליה הופכים חזקים יותר, ולעומתם אלו של גרמניה מתחילים לנוד לכיוון הממוצע של גוש האירו כולו. בנוסף, סבורים בברקליס כי המכפילים של מדדי מניות ה-MIB FTSE האיטלקי וה-CAC הצרפתי הינם אטרקטיביים.

מנגד, שוודיה אינה מועדפת עליהם. זאת בשל המטבע המקומי החזק שיקשה על החברות השוודיות היצואניות, המכפילים הגבוהים של מדד ה-OMX השוודי, וכן קצב העלאת הריבית במדינה שצפוי לגדול. ברקליס מציינים את Italian Unicredit French CNP Assurances ו-Sanofi-Aventis, יחד עםEnel ,Telecom Italia Zodiac ו-Vinci, כחברות שחשופות יותר לאזורים הגיאוגרפיים האירופיים המועדפים עליהם.

בברקליס ביקשו לציין, כי לא מדובר ברשימת מניות רנדומלית, מאחר שנלקחו בחשבון סקטורים מועדפים וחלוקה גיאוגרפית בבחירת המניות. הסקטורים הנבחרים מנסים לחקות את אלו של ההמלצות הכלליות של ברקליס העולמית. כמו כן, הדגש הוא על סקטורים מוטי מחזוריות וכן סחורות. בהתאם לכך, ניתן משקל יתר לסקטורים כמו בנקים וביטוח, תעשייה, טכנולוגיה, מוצרי צריכה לא בסיסיים וסחורות וחומרים.

לעומתם, המגזרים הדפנסיביים שירותי בריאות, מוצרי צריכה בסיסיים (Consumer Staples) ותקשורת קיבלו משקל חסר.

בפיזור גיאוגרפי יש כאמור משקל יתר לאיטליה, בלגיה, צרפת, בריטניה וישראל, לעומת משקל חסר לגרמניה, שוודיה ושוויץ.

הפורטפוליו כולו, על 20 מניותיו, הוא בעל בטא של 1.32 מול מדד ה-STOXX 600, כלומר הוא תנודתי מהמדד. הדבר משקף את העמדה השורית של ברקליס בשנה הקרובה על שוק המניות האירופי, ועל המלצותיהם בפרט, שיציגו, להערכתם, תשואה עודפת על המדד.

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

ברקליס
 ברקליס